Pagina's

donderdag 2 mei 2013

crisisjurkje vervolg

En dit is het jurkje geworden:


Voor het rokgedeelte heb ik drie verschillende lapjes gebruikt. Zo kun je met kleine lapjes weer een heel rokgedeelte creëren.


Het doorstikken heb ik gedaan met het wat dikkere garen van Gütermann. Geeft nou net even dat stukje extra.


Het gehaakte randje komt uit het eerste boek van Eline Pellinkhof. In het boek was het randje toegepast op een gastendoekje, maar bij zo'n jurkje staat het ook schattig. En hier dan de bloem:


Ook de werkwijze van het haken van deze bloem, komt uit het eerste boek van Eline Pellinkhof. Ik haakte de bloem eerst met haaknaald 6, daarna 3 en toen 2. Vervolgens heb ik er twee knopen opgezet uit de knopendoos. Leuk hergebruik dus!


Op de achterkant zette ik een klein geruit lintje. Staat natuurlijk leuk, zo'n accent, maar het heeft ook een functie: hieronder verstopt zitten nl. de uiteindjes van het band waarmee de hals is afgewerkt. En nu mag jongste dochter het jurkje lekker gaan dragen.

2 opmerkingen: