Pagina's

woensdag 1 mei 2013

crisisjurkje

Bij het nakijken van mijn lapjes stof ontdekte ik, dat hier best nog een jurkje van gemaakt kon worden voor jongste dochter. De bloemenlap is een lapje, dat ik van mijn zus kreeg, zij verwerkte dit ooit in een prachtige quilt. Roze ruitjes vind ik altijd leuk om in huis te hebben voor het maken van bijv. hartjes. De stippenstof was een restant van een boxkleed, dat ik maakte voor de juf van jongste zoon. Het blauwe lapje is eerder al een keer verwerkt in een jurkje voor jongste dochter.


Voor het jurkje gebruikte ik het patroon van Mies en Moos. Volg deze link even, dan zie je het modelletje. Ik heb dit jurkje al een keer gemaakt en het is echt gemakkelijk te maken met een super resultaat.


Bij de plaatselijke stoffenwinkel ging het nog even mis: ik zag deze mooie bol en kon me alweer voorstellen hoe leuk een gehaakte bloem zou staan op het jurkje.  


Uiteindelijk dus toch nog wat kosten aan de jurk: een prachtige bol (waar ik vast nog wel iets anders mee kan) en het elastieken bandje voor het afwerken van hals en armsgaten. Morgen laat ik het jurkje zien, het is helemaal af en alweer leuk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen