Pagina's

dinsdag 21 mei 2013

ingelijst borduurwerk

Afgelopen zaterdag was ik bij de Pipoos in Dordrecht en heb daar o.a. deze knoopjes gekocht, zo'n zakje kan je niet laten liggen...


Het was ontzettend leuk om Eline Pellinkhof te ontmoeten en de projecten van het nieuwste boek Eline's Buitenhuis in het echt te zien! Onder leiding van Helga Teunissen  maakte ik samen met vriendin de volgende make and take:


Deze snijmal wilde ik zo ie zo al heel graag aanschaffen, dus die verdween ook in het boodschappenmandje. Thuis ging ik er mee aan de slag en maakte ik er mini schilderijtjes van:

 
De lijstjes heb ik met touw vastgeknoopt aan twee glazen flessen. En eerlijk is eerlijk, ik werd op dit idee gebracht door een opmerking van Helga... Zij vertelde, dat deze lijstjes bijv. aan een kado te geven fles wijn erg leuk staan. Idee!
 

De patroontjes van de geborduurde bloemen komen uit dit boek: Handmade diva's Stitch by stitch van Petra Hoeksema. De rand om de bloemen heen heb ik geborduurd met zilverdraad van DMC. Geeft een erg leuk effect.


En natuurlijk ben ik blij met mijn nieuwe volgers.  De give away komt jullie kant op en geldt nog steeds. Dus wil je me gaan volgen, geef dan per mail je adres aan mij door, dan zorg ik dat de give away uit mijn vorige bericht jouw kant op komt.

 


6 opmerkingen:

  1. Oooh wat heb je er leuke dingetjes mee gemaakt!
    Wat een dotjes :D
    En die knoopjes zijn ook leuk he!!

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was dat leuk he een zaterdag!
    je doet toch altijd weer ideeën op!
    En jij bent gelijk aan de slag gegaan leuk hoor!
    groetjes Esther en leuk dat jij mij ook volgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk idee daar was ik nog niet eens op gekomen !!! Zo zie je maar weer, het is goed dat hobbyisten met elkaar ideeen kunnen uitwisselen!!
    Groetjes

    Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je! En inderdaad, zo breng je elkaar op ideetjes. Gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blij dat ik niet de enige knoop-verslaafde ben ;-)
    Die tags zijn ontzettend leuk en ook een geweldig idee!

    groetjes, Evy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi die borduurtjes in het lijstje Hennie en leuk om ze als tags te gebruiken. Een ideetje dat ik ga onthouden!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen