Pagina's

vrijdag 24 mei 2013

papieren bloemen

Deze week ben ik bezig met het maken van bloemen van papier. Het begint met 8 verfrommelde natgemaakte bloemen. Ik heb zelf voor het papier een oud kinderboekje gebruikt.


Als de propjes wat droger zijn, dan maak je de bloemen min of meer glad, stapel ze op elkaar en zet de bloemen aan elkaar vast met een splitpen. (Prik met een prikpen eerst even een gaatje in de stapel bloemen, voor het bevestigen van de splitpen.) Vervolgens verfrommel je de bloemen weer één voor één tot het er zo uitziet:

 
Laat het bloempje weer verder drogen (ik bind er dan even een klein touwtje om). Doe dit niet te strak, want anders zie je een 'knik' in het papier. Na een tijdje maak je het touwtje los en kan je de bloem openvouwen (niet te ver, want anders zie je de splitpen).
 
 
Opgedroogd zien de bloemetjes er zo uit. Ik wil proberen om er nog een steeltje aan vast te maken. Het resultaat volgt.
 
 
Wil je een uitgebreidere uitleg, bekijk dan dit filmpje. Ik heb dezelfde pons gebruikt, verder gewoon een plantenspuit en ik ben iets minder secuur geweest met het uitvouwen van de bloem. Ik vond het ook gewoon wat lastig om de bloem te vormen, dus vandaar het even vastbinden met een touwtje. Gewoon uitproberen! De give away geldt nog steeds: kijk voor verdere informatie dit bericht.
 
 
 

2 opmerkingen: