Pagina's

woensdag 12 juni 2013

gaatjeskarton

Alweer een tijdje geleden maakte ik dit canvasje:


In het eerste boek van Eline Pellinkhof wordt het gaatjeskarton gebruikt. Dan wel een veel fijnere variant. Zelf kon ik hier niet zo gemakkelijk aankomen of was het toch wel wat prijzig. Vandaar dat ik een beroep deed op de handwerkjuf van de basisschool. En ja hoor, zij had nog wel wat liggen. Spontaan waan je jezelf weer terug in een klasje, waar je bezig bent met naald en draad....


De maat van het canvasje is weer 10 bij 10 cm. en kan eigenlijk overal wel  neergezet worden in huis. Verder heb ik de punnikmolen uitgeprobeerd. Het was wel eventjes werk voordat ik het onder de knie had, maar uiteindelijk had ik 2 mooie lange gepunnikte draden.


De oude knopen kocht ik ooit bij Kind van Holland. Eigenlijk meer omdat ik ze zo mooi vond op het kaartje en niet met de bedoeling om ermee te knutselen. Maar ja, als het knutselvirus je dan te pakken heeft, dan zijn deze knoopjes wel erg leuk!

Ik vind het echt enorm fijn om jullie reacties te lezen. Regelmatig zit ik met een glimlach op mijn gezicht achter de computer. Ook ben ik blij met de volgers, die binnen druppelen en blijven hangen. Ik zou zo zeggen: er kan nog meer bij! Weet je welkom en iedereen heel erg bedankt voor het volgen en de feedback!

4 opmerkingen:

  1. wat een leuke ideen weer! Het ziet er weer gezellig uit
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschattig canvasje!
    Wat een gezelligheid weer op de plank :)

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij best handig zo’n punnikmolen. Je hebt weer leuke dingen gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen