Pagina's

maandag 3 juni 2013

nog een keer papieren bloem

Voor een verjaardag versierde ik een kadootje met een papieren bloem. (Zie ook mijn eerdere berichten hierover, klik hieronder even op het label bloem van papier). Bij gebrek aan het fototoestel (was mee naar een voetbaltoernooi), zijn de foto's gemaakt met m'n mobiel. Deze foto is dus iets minder scherp, maar wil het plaatje toch laten zien:


De bloem is gemaakt van het kadopapier waar het kadootje ook mee ingepakt is. Gewoon een hele simpele rol papier bij Kruidvat gekocht...


Ik vond het zelf wel een heel leuk effect geven om van dit gewerkte papier een bloem te maken. Verder gebruik gemaakt van de stempel van Eline's huis. Deze stempel is een echte must have en door mij al heel wat keertjes gebruikt. 


Deze week ga ik een avondje knutselen bij een vriendin en gaan we bloemen maken van koffiefilterzakjes. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat worden en hou jullie op de hoogte.

5 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf idee om een cadeau zo in te pakken. Weinig moeite met een super resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zeg die bloem! hoe heb je die gemaakt? ik ben ook benieuwd naar je bloemen van koffiefilter! ik ben zelf ook helemaal in de zelfmaak-bloemen-sfeer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Linda,
    Als je even kijkt bij het label 'bloem van papier' dan staat er bij het eerste bericht een uitgebreidere uitleg. Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het wel! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hennie, hij is erg mooi zeg. Hoe groot moet de pons zijn? M.a.w. hoe groot moeten je bloemen zijn? Ik zou ze ook wel eens willen maken nl. Dat moet me toch wel lukken. hihi.
    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Petra, natuurlijk kan jij dat. De doorsnede van de bloem is 5 cm. Als je even kijkt naar het eerdere bericht (klik even op het label 'bloem van papier') dan vind je een uitgebreidere uitleg. In het bericht staat ook een link van een filmpje waarop ik mijn werkwijze weer gebaseerd heb. Succes! Nog vragen, mail gerust. gr. Hennie

      Verwijderen