Pagina's

donderdag 6 juni 2013

roos zonder doorn

En het is gelukt! Eerder deze week vertelde ik jullie, dat ik rozen zou maken van koffiefilterzakjes. Gisterenavond was het zover en zo ziet zo'n roos eruit:


De werkwijze is niet moeilijk, maar wel wat uitgebreid om zo even uit te leggen. Ik heb het plannetje opgevat om er een werkbeschrijving van te maken, maar die laat misschien nog even op zich wachten. Op het moment ben ik nl. druk bezig om kadootjes te maken voor de verjaardagen, die eraan komen. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.


Met z'n drietjes in een vaas. Ik heb ze bij elkaar gebonden met touw en kant. Het kant kocht ik alweer bij Kind van Holland. Het is even een uitgave, maar dan heb je ook voorlopig een voorraad mooi kant in huis. De klos is overigens super decoratief.


 
De glazen potten/vazen vond ik op de rommelmarkt. En ja, ook ik ben een sprei aan het haken van granny squares. In deze pot bewaar ik alle kleurtjes waarmee ik aan het werk ben. De lijst met het bestek is een verhaal op zich: in Frankrijk kocht ik het bestek op een brocante markt. In de auto ontdekte ik alle merkjes in de vork en lepel. Eenmaal thuis met de zilverpoetsdoek aan het werk en warempel: er kwam een prachtig glimmende lepel en vork tevoorschijn!
 
 
De lijst, gekocht op een rommelmarkt, had ook nog een verrassing. Ik kocht de lijst met daarin een lap stof. Toen ik thuis de stof verwijderde kwam er deze prachtige zinken plaat tevoorschijn. De lijst heb ik wit geschilderd, de zinken plaat is er weer ingezet compleet gemaakt met kippengaas.

4 opmerkingen:

  1. Wouw, wat een mooie rozen. En zo 3 in een vaas heb je heel leuk gedaan.
    Die granny’s zijn altijd leuk om tussendoor te doen. Ik ga ze ook weer maken. Vind het altijd wel een leuk project om mee te nemen op vakantie.
    Succes met de verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt ik ben benieuwd na de beschrijving!
    groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie rozen! staat heel leuk zo
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen