Pagina's

woensdag 19 juni 2013

zomaar

....was ik afgelopen maandag aan het wandelen met wandelvriendin en vonden we dit aan de kant van de weg, zomaar in het gras:


Een echte houten vogelkooi volledig tot elke tralie aan toe, onder de stoepkrijt. Er lagen in de vogelkooi nog restantjes vogelvoer en  chips. Volgens wandelvriendin moest ik de kooi maar meenemen, ze wilde wel even in de auto stappen voor me... Ik zei nog een beetje besluiteloos, maar ook wel weer standvastig:'nee hoor, het is zo'n groot ding, weer meer troep erbij'. We wandelden ons rondje uit en gingen allebei naar huis. Maar ja, dan loop je thuis je tuin in en je denkt: op dat plekje kan die vogelkooi best heel leuk staan! Na een klein uurtje wikken en wegen de auto ingestapt en het ding (achterkant onder de rode mieren), toch maar uit de berm gevist.


Thuisgekomen heb ik het plexiglas eruit geslagen, toen zag de kooi er zo uit. De voorkant hing los, maar met dezelfde hamer kon ik dat dan nog wel weer vast maken. De spijltjes zitten aan de bovenkant niet meer netjes op de goede plek, maar dat mag de pret niet drukken.


Vervolgens schoon gespoten.


En daarna gaan 'inrichten'. Misschien kunnen de slakken de basilicum niet vinden, als deze verstopt in zo'n kooitje staat. Mijn ervaring is dat ook slakken dit een erg lekker kruidenplantje vinden.



Het zou leuk zijn als het kooitje nog opgehangen kan worden, maar dat is dan weer de volgende stap.


Een nepvogeltje past wel bij zo'n plaatje.


Zomaar, gevonden, gratis.

7 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooie vondst. Daar heb je goed aan gedaan om die mee naar huis te nemen. Wat een aanwinst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke vondst zeg! Je kan daar buiten en binnen leuke dingen mee doen.
    Het is toch maar goed dat je terug gereden bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig gezicht zo. Zo zie je maar dat je van een leuke vondst een nog leuker iets kunt maken. Haha, zou het ook wel willen, maar de tuin is te klein voor allerlei prullaria (en manlief ziet me aankomen met al die ''troep''. hihi).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat meen je niet .... gevonden!!!!!
    Wat een geluksdag meis want owwww wat is ie leuk!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen