Pagina's

dinsdag 2 juli 2013

rokje en snail mail

Er was eens.... een jurkje, door jongste dochter gedragen toen ze nog in maat 80 paste.


Een polo (ook maat 80) met een leuk label, kort broekje met grappig strikje, restje quiltstof gekregen van mijn zus en een restje tricot stof.


Op een avond maakte ik daar dit rokje van (buiten achter de naaimachine):


Een rokje lang genoeg om weer verder te dragen door de gerimpelde strook die ik eronder aanzette. In de jurk zat ook een onderrok, dus de strook heb ik aangerimpeld aan de onderrok.

 
Een rokje compleet met strikje van de korte broek en knoop van de polo. 


Een rokje met op de voorkant van de tailleband het leuke label. Een rokje waar jongste dochter rondjes in kan draaien. Ik hoop dat ze er nog heel lang plezier van heeft.
 
Naast de GIVE AWAY nog een leuk bericht: kijk hiervoor even op het blog van Petra. Zij is een nieuwe snail mail gestart.


Wil je meedoen, neem dan contact op met Petra. Laat je niet weerhouden door de komende vakantieperiode, want de envelopjes kunnen ook nog na de vakantie verstuurd worden. Wie weet, krijg ik een envelop van jou of jij één van mij!

3 opmerkingen:

  1. gosje, wat ontzettend leuk. ik zit ook te denken om eens wat te recykleren, maar ik ben niet zo handig (denk ik). Zo zat ik gisteren te denken om een overhemd van manlief om te toveren tot een topje of rokje voor de meiden. maar ja, inspiratie en lef!!
    leuk hoor, dat je dat doet en durft en en ene.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    p.s. leuk berichtje over de snailmail: hopelijk komen er veel mensen mee doen. en zoals je al aangaf: laat je niet weerhouden door de vakantie: het is SNAIL mail, daar mag je echt wat langer over doen hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou wel van recyclen. Wat een super leuk rokje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is gewoon super gedaan!
    Te kleine kleertjes een tweede leven geven.
    Bedankt voor je lieve reactie,
    jouw creatieve blog mag er best ook zijn hoor!!!
    Nog een fijne dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen