Pagina's

donderdag 11 juli 2013

snail mail en afscheid

Deze week verstuurde ik mijn eerste snail mail. Heel leuk om te doen en ook best even uitzoeken: wat stuur ik op, hoeveel stuur ik op, wordt het gewaardeerd?? Dit is het eindplaatje geworden:


Ik deed er een kleine D.I.Y. bij: een kurken hart waar een mooie hanger van gemaakt kan worden. Ik liet dit al eerder zien in dit bericht, morgen of overmorgen volgt er nog een andere versie.

 
De snail mail werd verstuurd naar Anne-Co, Petra en Hurms. Meiden heel veel plezier met jullie pakketjes, maak er wat moois van en het resultaat zien we vast nog wel verschijnen op de blogs!
 
Verder is dit voor ons een periode van afscheid nemen. Oudste dochter rondde haar opleiding af en gaat beginnen aan haar beroepsopleiding. Oudste zoon zit in groep 8 en gaat volgende week afscheid nemen van de basisschool. Ook namen wij gisteren als gemeente afscheid van onze dominee. Ik mocht een kleine bijdrage hieraan leveren.

 
Het idee werd bedacht door een lieve creatieve vrouw uit onze gemeente en ik heb het uitgevoerd. De opdracht was een achterkant voor een kaart te maken: met oude stempels, liefst met een afbeelding van de Brugkerk, jaartallen en Waddinxveen. Na wat gestempel, plak en knipwerk en overleg is het deze kaart geworden. Er zijn er een heel aantal van gedrukt en dat is toch wel vreemd hoor! Je krijgt iets in handen wat jezelf geplakt, gestempeld en geknipt hebt en het eindresultaat is een echte gedrukte kaart.
 
De voorkant van de kaarten zijn vervolgens door de gemeenteleden mooi gemaakt, voor iedereen naar eigen idee. Gisteren is er een postzak vol met kaarten overhandigd met de vraag aan de dominee om in gebed met onze gemeente verbonden te blijven.
 
Dit is de kaart die ik namens ons gezin heb gemaakt:


Afscheid nemen doet altijd best een beetje pijn en zo ook nu.

5 opmerkingen:

  1. Dat snailmail pakketje ziet er heel tof uit.
    Het kurken hart ga ik eens maken in de vakantie, lekker freubelen met de dochters :)
    Wat een bijzondere dagen maak jij mee. Periodes die afgesloten worden en een nieuwe start maken. De kaart is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw eerste snail mail is wel een geslaagd idee hoor.
    Eigenlijk niet zo moeilijk, ik ga het ook wel eens proberen.
    Je kaartje is weer zo mooi gemaakt, jammer dat het voor
    een niet zo leuk gebeurtenis bestemd is.
    Lieve groetjes en knuffel, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er top uit je snail mail,mooie kaart,heel naar dat het voor iets ergs is,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart heb je gemaakt! Mooie tekst verwijzingen ook!
    Afscheid van een Ds nemen is altijd raar. Wij hebben net een paar weken geleden de Ds van de andere wijk uitgezwaaid en in Sept geloof ik gaan we onze Ds ook uitzwaaien, wat een veranderingen. Ben er zelf niet erg blij mee. Maar voor hun helemaal prima en goed denk ik!

    Je snailmail was GEWELDIG! Ik ga het zo weer eens uit de enveloppe halen, bekijken en genieten van alle dingetjes. En bedenken wat ik er allemaal mee zal en kan doen.
    Hoop dat mijn snail ook leuk gevonden wordt, is totaal anders als de jouwe. Maar dat vind ik zelf ook wel weer leuk eigenlijk. Dat je dan totaal andere dingen krijgt als die je zelf meestal hebt en maakt.
    Leuk idee die DIY misschien een idee voor mij voor de volgende snail.

    Succes de komende week met al het afscheid.

    Lieve groet,
    Hurms

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi gebaar zo om als gemeente allemaal een ansichtkaart te maken. Jij hebt hem ook heel mooi gemaakt. En goed om als gemeenteleden/dominee met elkaar verbonden te blijven in het gebed.
    Ook wij hebben een groep 8-er die afscheid neemt (de jongste!), altijd weer een bijzonder gebeuren. 't Zal hier wel vreemd zijn na de vakantie; tussen de middag niemand meer thuis voor een boterhammetje...
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen