Pagina's

dinsdag 13 augustus 2013

Kurken hart

Hier een korte beschrijving van the making of het kurken hart. De kurken harten zijn verkrijgbaar bij de Action en je vindt ze bij de onderzetters.

 
Trek als eerste de onderzetter over op mooi papier (dit plak je straks aan de achterkant) en knip dit hart uit.
 
Maak een gaatje bovenin het kurken hart (hier bevestig je straks het touwtje of lint aan). Ik gebruik hiervoor de vario tang van Prym. Kies je voor de bevestiging van lint met een speld, dan is het niet nodig dit gaatje te maken.
 
Verf het hart wit: alleen de randjes en de voorkant van het hart. Je kunt hiervoor gewone plakkaatverf gebruiken. Deze verf geeft een mooi mat resultaat is snel droog.
 
Laat het hart goed drogen en beplak de achterkant met het papier. Let op, dat er geen randjes papier uitsteken. Versier het hart vervolgens zoals jij het leuk vindt. Misschien zo, met stempels en gehaakte strik...
 
 
...of zo, met gehaakte roos:
 
 
Je kunt het lint of touw op twee manieren bevestigen aan het hart. Bij het bovenste hart gebruikte ik hiervoor het gaatje wat van tevoren al met de Vario tang in het hart is gemaakt. Ik lijm eerst de lussen van het strikje vast op het hart, daarna haal ik het lint of touw door het midden van het strikje en het hart (prik gewoon met een naald door de papieren achterkant). Nog verder versieren met een bloemetje o.i.d. en het is helemaal leuk.
 
Bij het tweede hart bevestigde ik het lint met een speld aan het hart. Knip eerst een stukje van de speld af, het is anders nl. ergens lastig om de speld recht in het hart te steken. Je loopt het risico dat de speld er aan de voor- of achter doorkomt. Niet zo fraai.
 
Ook met kinderen kun je leuke dingen doen met deze harten (kinderfeestje???). Dit hart maakte jongste dochter met hulp van oudste dochter.
 
 
Kortom een idee met veel mogelijkheden. Klik hiernast op het label 'kurken hart' en je ziet al mijn berichtjes over de harten die ik maakte. In deze berichten vind je ook de linken van de gehaakte roos en het gehaakte strikje. Aan de slag!
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Prachtig en mijn stijl is deze wel
    met het gehaakte strikje en de stempel!
    Fijn om de werkwijze te delen.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi ik zat te googlen op kurken onderzetter, en kwam bij jouw terecht. Wat een ontzettend leuk blog heb je, dank je voor de tutorial van het kurken hart, ga het zeker proberen. Ben gelijk volger bij je geworden, wil geen leuks van je missen.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen