Pagina's

vrijdag 20 september 2013

quilt canvas met vintage behang

Ik bestelde eind vorige week een pakketje stofjes en behang bij Silly Old Suitcase. En dan komt er zo'n leuke envelop binnen met mooie inhoud:


Al een feestje op zich! Wat zal ik er eens van gaan maken? Ik ben als eerste aan de slag gegaan met de stukjes behang:


Ik sneed stukjes van 2 bij 2 cm. en plakte deze op stevig papier (correspondentiekaart Hema) van 10 bij 10 cm. Vervolgens knipte ik er met de boogjesschaar een mooi randje aan.


Alles ging ook nog onder de naaimachine en werd doorgestikt met neonkleurig garen. Ik plakte het papier op een canvas en als resultaat heb je dan een prachtig quilt canvasje. Door de afmeting is er voor dit canvasje al snel een plekje te verzinnen in huis.

Ik zag een soortgelijk iets, maar ook weer anders, ooit eens op dit blog en daar geef je dan je eigen draai aan. Ik heb overigens de stukjes behang gewoon vastgelijmd met een goede lijm.


Het canvasje heeft inmiddels een plekje gevonden in mijn shop. Ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt en hoop, dat het ergens een mooi plaatsje krijgt.

10 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt Hennie!
    Alles past zo bij elkaar,top!
    Een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave heb jij om zulke creatieve dingen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk gemaakt!
    Echt super om te zien dat je van 'restjes' mooie
    dingen kan maken :-)

    dankjewel x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schittert zeg!! Je moet er maar opkomen... echt heel erg leuk gedaan :)

    Wij wensen je een fijn weekend toe!
    Liefs van De hobby droom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henny! Wat een mooi canvasquiltje heb je gemaakt! Ik had al gezien dat je hele leuke dingen kunt met papier.. bedankt voor de prachtige kaart! Heel lief en het doet me zo ontzettend veel! Heel lief!! We hebben een prachtdag gehad, ik post zo een berichtje op mijn blog ;-). Liefs Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen