Pagina's

dinsdag 10 september 2013

Tasje

In de vakantie maakte ik een begin met een gehaakt tasje voor jongste dochter. Het patroon komt van Ingthings. Dit was het begin...


...en dit is het geworden:

 
Ik kocht in Frankrijk nog twee extra kleurtjes erbij: geel en donker groen. De bollen kostten 1 euro per stuk en dat kan je natuurlijk niet laten liggen.
 
 
De gehaakte bloem is gemaakt met de patroontjes uit het boek Eline's Huis (Marianne's bloemetjes en Open 5-bladig bloemetje). De houten knoop zat ooit op een vestje van oudste dochter.
 
 
De kraaltjes lagen nog ergens in een kast. Ik heb de tas gevoerd met een leuke stof uit de collectie van G├╝termann. Klik even hier, het zijn prachtige stoffen.
 
 
Jongste dochter heeft haar tasje vandaag voor het eerst meegenomen mee naar school. Zij blij en ik ook!  

10 opmerkingen:

  1. Een mooi zomers tasje heb jij gehaakt!
    Ik kan me best voorstellen dat je dochter blij is.
    Nog veel crea plezier, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat heb je prachtig gedaan !!
    voor je het weet komen alle meiden uit de klas bij jou vragen of je...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super vrolijk tasje. Daar wil ik zelfs wel mee lopen.
    Hier is net een winkeltje geopend met een aantal van die stoffen :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig kan ik de stoffen ook bij de plaatselijke stoffenwinkel kopen! gr. Hennie

      Verwijderen
  4. Hoi Hennie,

    wat maak je prachtige dingen, ik zal je zeggen ik heb zelfs les gehad in haken maar het lukt mij niet leek mijn zo gaaf als ik mijn eigen bloemetjes kon haken, ik vind het super wat je maakt,

    groetjes irma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer, jammer, misschien toch nog eens proberen? gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Wat een mooi tasje is dit geworden met leuke details, zoals het bloemetje met de houten knoop. Leuk!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw!!!!! echt heeeeeel gaaf geworden!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello
    Very pretty indeed. Love the lining fabric and floral handles. It all goes so well together. Happy to have found you. Willbrowse around some more. Found you through Anne Maries Haakblog and this weeks Link your stuff.

    All the best
    Annette
    My Rose Valley

    BeantwoordenVerwijderen