Pagina's

woensdag 23 oktober 2013

zomaar

...weer een boekje van de rommelmarkt in de picture. Wat vind je hiervan??


En dan moet je ook maar even meelezen op deze bladzijde (klik op de foto, dan krijg je een grotere versie):


Iets wat ik eerlijk gezegd nog niet kan: breien en nog iets anders erbij doen. Ik moet mijn ogen toch nog wel echt op mijn breiwerk gericht houden, anders gaat het hartstikke fout. En deze bladzijde is ook leuk:


Op de rechter bladzijde staat het jaartal vermeld waarin dit boekje gedrukt werd: 1965 en dan het eerste hoofdstuk: schaf een volledige wapenrusting aan. Heerlijk!! En dus ging ik breien:


Ik maakte voor mezelf een col met Bravo Big, breinaalden nummer 9 en gebreid met de luie wijvensteek (boordsteek variant). Vervolgens kreeg ik van beide dochters een col in bestelling. Voor jongste dochter heb ik deze week bij Echtstudio in Alphen aan den Rijn een nieuwe bol gekocht en die kan je hier zien:


Ik twijfel nog of ik weer dezelfde steek zal gebruiken of dat ik voor haar een col maak met alleen maar 'rechten'. Nog even over nadenken....advies is welkom!
 
En zomaar stond mijn blog vorige week op het blog van Ook nu en dan. Hebben jullie het gezien? Zo leuk om je eigen dingetjes bij elkaar te zien op het blog van iemand anders. Ook nu en dan, nogmaals bedankt! Als jullie toch op dit blog zijn moet je even een kijkje nemen bij het bericht van 22 oktober: granny squares van strijkkralen gemaakt, hoe leuk!
 
Inmiddels zijn er weer nieuwe volgers, gezellig! Weet je welkom op mijn blog!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Hennie! Leuk boekje, ben ook aan het breien (heeeeel simpel recht toe recht aan, en dan kan ik nog nét tv kijken)! En wat me vooral gelijk opviel.. wat een mooie nieuwe header!! Liefs Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Anne-Co! Goed om iets van je te horen/lezen. lieve gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Ik moet soms ook lachen hoor om die teksten in die oude boekjes. Die goeie oude tijd he? Fijne avond, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk boekje zo!
    Als ik recht brei, of boordsteek of een niet al te moeilijk patroon, kan ik zeker wel tv kijken, lezen op mijn ipad (die hoef ik niet open te houden) of blogjes lezen. Ik leg net wel even mijn breiwerk neer om dit te typen, want mijn handen kunnen nog steeds maar één ding tegelijk =P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tekst in het boekje : Schaf een volledige wapenrusting aan.
    Maar zo te zien ben je er klaar voor :)
    Hier is de luie wijvesteek de voorkeur. Lekker een snel klaar project.
    Het valt gelijk op je vernieuwde opmaak, ziet er fris uit!

    BeantwoordenVerwijderen