Pagina's

vrijdag 22 november 2013

D.I.Y. sfeerlichtje

Deze week liep ik bij de bouwmarkt en kocht ik een klein stukje raamfolie (15 cm.). Eigenlijk dacht ik dat het een stickervel was en wilde ik het graag toepassen op papier (wat natuurlijk m.b.v. dubbelzijdig plakplastic ook kan). Het heeft zo'n leuke winterse uitstraling en dat is nu juist wat voor deze tijd van het jaar zo leuk is. 


Oké, thuis ging ik er mee aan de slag en sneed met behulp van de Sizzix een mooie ster uit. Gaat niet heel soepel, maar het lukt wel. Vervolgens wil ik het opplakken, maar het blijkt dus geen sticker te zijn! Toen ging het een beetje dagen bij mij, dat je dit folie zonder lijm op glas kunt plakken.... En je raadt het al: een sfeerlichtje is dan ook zo gemaakt! 


De folie blijft absoluut goed zitten, ook als je het kaarsje aansteekt. Zelfs na een paar dagen, kan je het ook gemakkelijk weer verwijderen van het glas. 

Ga hier zelf mee aan de slag en bedenk wat de mogelijkheden zijn.... Je kunt de folie snijden met behulp van de Sizzix, een pons gaat ook heel goed en met de schaar kom je er ook. Het is natuurlijk enorm leuk om zo'n sfeerlichtje met kinderen te maken: geen lijm nodig en heel eenvoudig kun je de figuurtjes eraf halen en opnieuw een goed plekje verzinnen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien ook gaan maken... 

Er zijn ook weer nieuwe volgers. Gezellig, weet je welkom op mijn blog. 

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk ideetje, heel sfeervol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Zat die ster in de folie, of is het gewoon folie waar je zelf figuren van/ uit kunt maken?
    Fijn weekend Hennie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gewoon 'effen' folie, waar je zelf figuren uit kunt knippen, ponsen of snijden m.b.v. een snijmachine. Ik heb zelf de Sizzix Bis Shot en heb hier echt enorm veel plezier van. Jij ook een fijn weekend! gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Bedankt voor je reactie op mijn blog! Kom meteen een kijkje bij je nemen. Leuk gedaan! Helaas niet in bezig van een Sizzix dus dat wordt ouderwets knippen ;-)

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maakt niet uit, dit is ook heel goed mogelijk en kan een heel leuk resultaat geven!! gr. Hennie p.s. bij de Action zijn altijd wel goedkope ponsjes te koop, dat is ook nog een mogelijkheid.

      Verwijderen
    2. Oh, goed at je het zegt dan zal ik daar de volgende keer eens op letten! Ik ben je trouwens gaan volgen! Leuk!

      X Colinda

      Verwijderen
  4. Echt een super leuk idee! Fijn weekend, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk leuk. Haha, en de manier waarop je erop komt ook erg leuk. Hihi, eigenlijk 'per ongeluk'. Toch?
    Fijn weekend,
    lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, het was inderdaad 'per ongeluk' en dan ben je zo blij als er zoiets uitkomt... gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Het is prachtig geworden. Ik denk dat het heel mooi staat als er een kaarsje in brandt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een top idee.
    Geniet van een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat is dit mooi geworden.
    leuk idee,
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee! Hiermee kun je simpel en snel een leuk sfeerlichtje maken voor tijdens de feestdagen. Jammer dat kerst net voorbij is anders had ik hier nog iets mee kunnen doen.. Op naar de volgende feestdag dan maar!

    BeantwoordenVerwijderen