Pagina's

zaterdag 2 november 2013

nieuw project

De afgelopen weken ben ik aan een nieuw project begonnen. Dit keer iets wat ik nog niet eerder heb gedaan.


Ik knipte 280 lapjes uit allerlei stofjes. Alle stofjes lagen hier al kortere of langere tijd in huis: sommige gekocht op de rommelmarkt, andere in de winkel, weer andere gekregen of gewoon uitgeknipt uit een oud overhemd.


Voor dit project wilde ik geen nieuwe stoffen bijkopen. Ik heb best wel wat voorraad liggen in huis en dan moet het toch lukken om 280 lapjes te verzamelen van 12,5 bij 12,5 cm???

Vorige week heb ik op een middag, toen de mannen naar het bos waren en jongste dochter een dagje ziek op de bank lag, alle lapjes uitgelegd op de grond. Ik was blij, dat de rest weg was, want ik had aardig wat ruimte nodig... En nu ben ik bezig om alle lapjes in 20 rijen aan elkaar te stikken. De bedoeling is om er een heerlijke warme en grote plaid van te maken. Ik hou jullie op de hoogte.


De mannen (manlief, oudste en jongste zoon) hebben overigens wel prachtige foto's gemaakt in het bos. Op die manier konden de thuisblijvers ook nog meegenieten.

Tot slot: er zijn weer nieuwe volgers! Gezellig en weet je welkom op mijn blog.

11 opmerkingen:

  1. 280 lapjes, wat een werk! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een hele plaid zeg...succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat vast een fantastisch plaid worden! Maar wat een werk zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf project, ik ben benieuwd naar het plaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zal dat mooi worden! Ik zie dat soort dekens ook wel eens voorbij komen en het is zo leuk al die verschillende lapjes bij elkaar. Ik zie graag het resultaat. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er in stapeltjes op tafel al prachtig uit. Ik ben heel benieuwd!
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een heerlijke stofjes!!!!!
    Ben benieuwd.......in ieder geval veel plezier met het maken!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een megaklus! Maar wel mooi resultaat als het af is, dat zul je zien! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met je stofjes! Ik heb er inmiddels 100 van 21x21 klaar liggen...maar nu nog in elkaar zetten....pffff

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een leuke klus. Nu nog gaan naaien :)
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen