Pagina's

maandag 2 december 2013

houten boom

Vorige week haalde ik de houten boom van zolder. En deze boom is bijzonder voor mij! Er zit nl. een heel verhaal aan vast: ooit hing mijn moeder de was op aan deze boom. Lees maar verder...


Vorig jaar ongeveer rond deze tijd verhuisde mijn hele oude vader (nu 97 jaar) naar een verzorgingstehuis. Het huis waar hij samen met mijn moeder gewoond heeft, moest natuurlijk leeggemaakt worden. Bij het uitruimen van het huis viel mijn oog op de houten waslijnpalen. Je weet wel: van die ouderwetse, waar de lijnen dan tussen gespannen zijn.


Nu is mijn broer best handig met hout, dus ik vroeg aan hem of hij voor mij een boom kon maken. Zo gezegd, zo gedaan: de waslijnpaal werd ter plekke in huis gehaald en afgeschuurd. Niet te ver, want ik vond het wel mooi als de verf nog zichtbaar zou zijn.


Na een weekendje nadenken, heeft mijn broer de andere waslijnpaal gered van een stapel brandhout en zaagde hier mooie planken van. Vervolgens is de boom een paar weken later helemaal in elkaar gezet. Precies op de maten zoals ik het mooi vond.
 
De boom is nu nog leeg, maar zal de komende weken gevuld worden. Komt vast nog wel een aantal keer langs hier op mijn blog...
 
 
Voor mij is het echt de mooiste houten boom die er is. Vooral omdat mijn moeder er ooit de was aan ophing (zij is 11 jaar geleden overleden).

14 opmerkingen:

  1. Ahh wat een mooi verhaal achter deze boom. En wat een leeftijd heeft je vader, mooi! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal; mooi! Ik vind zulke 'bomen' sowieso al mooi, maar gemaakt van een herinnering, dubbel zo mooi! Geniet ervan komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi en bijzonder verhaal. Lief dat je dat met deelt.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snap helemaal wat je bedoeld!!
    Mijn moeder is ook 11 jaar geleden overleden op 52-jarige leeftijd en ook ik heb een aantal dierbare herinneringen die me een bijzonder gevoel geven!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe boom met een prachtig verhaal.
    Iets om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt nu een mooie blijvende herinnering gemaakt. Heel waardevol en ook ik weet het helaas uit ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi een boom met herinneringen!
    Het beste verder!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig een boom met herinneringen ! en ik vind em prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een mooie boom!
    Met een prachtig verhaal!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een boom met mooie herinneringen. Precies het gevoel van kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik krijg tranen in mijn ogen, terwijl ik het lees. Wat mooi dat je dit wilt delen. Dank je wel. En ik ben heel nieuwgsierig hoe je het verder gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een mooi boompje geworden en helemaal omdat er zo'n prachtige herinnering aan vast zit. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verhaal bij zo'n boompje!

    BeantwoordenVerwijderen