Pagina's

donderdag 9 januari 2014

Crochet Along 2014

Het begin is er en met de derde kleur startklaar ligt het te wachten tot morgen... 


Naast het project Crochet Along 2014 heb ik ook mijn eigen project. Iets waar ik al heel lang mee bezig ben....


Een echte granny square sprei voor het bed van jongste dochter. Het zijn de eerste granny squares die ik haakte en enthousiast besloot ik dan gelijk maar een sprei te gaan maken. Misschien was een kleiner project een betere keuze geweest?? 


Even wat getallen: het zijn 130 granny squares, 50 daarvan zijn al in 5 rijen aan elkaar gehaakt, nog 80 te gaan. Ik ben zo'n ruim anderhalf jaar geleden met deze sprei begonnen, tijd dat het ook echt afgerond gaat worden! Dus....vanaf nu haak ik elke week 1 rij aan de andere rijen (met draadjes afhechten). Dit moet toch gaan lukken??

De granny squares waren eerder deze week al te zien op Instagram. Ja echt, ik ben overstag gegaan: en het is een aanrader! 

Weer een nieuwe volger ('ontmoet' via Instagram). Gezellig, weet je welkom op mijn blog. 

13 opmerkingen:

  1. Grote haakwerken bij jou aan de gang ...
    veel succes met de verdere verloop ...
    ziet er alvast leuk en mooi uit ...
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes voor je deken. Zit je dochter je niet 'achter de broek aan'? ;-) Toen ik mijn dochter vertelde van de crochet along, zei ze direct: Wanneer maak je míjn sprei af?! (ook granny's) :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is dochter nog te jong voor (4 jaar). Ik zit meer mezelf achter de broek aan..... Succes met je projecten (en je dochter....). Gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Wat een kleurige lapjes heb je al, het ziet er altijd zo mooi uit.
    Veel succes met je verdere haakwerk....

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met de granny's. Misschien kunnen wij af en toe eens vragen hoe ver je er mee bent? Zou dat helpen?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hou het maar een beetje in de gaten.... gr. Hennie p.s. voor deze week 1 rij af!

      Verwijderen
  5. Zag een leuk idee voor je afgeknipte afwerk wollen draadjes.
    Stop het in een gazen voerkorfje voor de vogels.
    Ze gebruiken het om kleurrijke nestjes van te bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier draadjes genoeg, goed idee! gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Je granny sprei schiet al aardig op! En elke week een rij dat moet lukken toch:)
    Mooie kleuren heb je voor de deken van de CAL!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jawel, dat gaat jou lukken. Ik zie dat je je rij voor deze week al af hebt. Dus dat komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo hey... wat een productie! Helemaal leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik haak ook graag Granny's.Ben nu bezig met African Flowers....
    Zie:http://creameeuw.blogspot.nl/
    Wat het moet worden weet ik nog niet,in ieder geval geen sprei.....Dat duurt me wat te lang.Maar jouw sprei ziet er mooi en vrolijk uit!!Gr.Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die African Flowers zien er prachtig en fleurig uit zeg! Ik ben benieuwd wat het gaat worden. gr. Hennie

      Verwijderen