Pagina's

vrijdag 10 januari 2014

kringloop slinger

In de kerstvakantie maakte ik biaisband van kringloop/rommelmarkt zakdoeken. Deze zakdoekjes hebben van die super mooie en lieve printjes. Meestal met bloemetjes in de leukste kleuren. 


Uit één zakdoekje haal je bijna 1 meter band. Zo ziet het er dan uit, klaar om verder te verwerken:



Gisteren ben ik weer achter de naaimachine gaan zitten en heb dit projectje afgemaakt. De gehaakte kleedjes knipte ik doormidden. 


Het band werd er langs gezet en samen vormt het een prachtige slinger


De zakdoekjes kocht ik bij verschillende kringloopwinkels en op rommelmarkten. De gehaakte kleedjes kwam ik tegen op een rommelmarkt: een hele stapel van dezelfde kleedjes!! En jammer, jammer, ik was weer te zuinig en kocht er maar 8..... nu nog spijt van.


In ieder geval heb ik met deze 8 kleedjes dan toch een hele mooie slinger kunnen maken. Zodra de slinger een keertje ophangt, volgt er nog een foto. 

20 opmerkingen:

  1. Wat een gave slinger heb je toch gemaakt. En deze kun je gewoon gezellig ophangen zonder jarig te zijn.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hij is super!! Ik zie wel eens vaker die zakdoekjes voorbijkomen. Misschien een idee om ze ook eens te gaan zoeken! Fijn weekend!

    Liefs,
    Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél leuk gedaan, het idee van het biaisband van zakdoekjes is ook super! Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke slinger, echt heel apart! En nu een feestje bouwen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel originele slinger zeg, wat leuk dat band van zakdoekjes, samen met de kleedjes een heel mooie slinger.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, band maken van zakdoekjes!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat n leuk idee! Ben echt benieuwd hoe hij er uit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel mooi!! Super hergebruik idee :)

    Fijn weekend nog.

    Liefs,
    Rosalie -studiozakka-

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat ontzettend leuk gemaakt Hennie!
    Fijne avond en zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe kom je op het idee!
    Wat een werk zeg,maar superleuk geworden!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi idee om zo band te maken! prachtige slinger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit vind ik wel een uitvinding!Je moet maar op het idee komen!Heel leuk!Gr.Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om biaisband van zakdoekjes te maken.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk zo'n slinger!!

    En je maakt biasband van zakdoeken?? Hoe doe je dat dan? Dat lijkt me erg moeilijk!!

    Maar het ziet er geweldig leuk uit!!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Biaisband maken is niet zo heel erg moeilijk. Op het volgende blog vind je een goede beschrijving: http://sewnaturalblog.blogspot.nl/2013/12/een-blok-per-maand-december-les-4.html
      Voor de zakdoekjes gebruik je stroken van 4 cm. breed (in de beschrijving staat 8 cm, maar dat wordt gebruikt voor een plaid). Succes! gr. Hennie

      Verwijderen
  15. Supertoff!!
    Gaaf idee, hou van die kantjes :)

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen