Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

oud wordt nieuw

Ik had eens een tas, die echt niet meer kon. Gaten in de onderkant enzo..... alleen: de handvatten waren zo leuk! Dus...



...sloopte ik de handvatten eraf, wat een hele klus was. Maar goed, het is gelukt. En vervolgens maakte ik een nieuwe tas van een nieuw zeiltje. Ik heb eigenlijk de oude tas gewoon nagemaakt. 


De bandjes voor de afwerking knipte ik ook van zeil. Aan de binnenkant zette ik een fleurig biesje. 


Vervolgens had ik wel een probleem met de handvatten. Want hoe zet je die dan weer vast? Ik was eigenlijk van plan om er drukkers in te zetten met de Vario Prym tang, maar aangezien de rand te dik was, ging dat niet lukken. 


Eigenlijk was de oplossing ook weer simpel: ik knoopte de handvatten vast met touw.


De tas werd gevuld met mooie bolletjes voor weer een ander haakproject....

16 opmerkingen:

  1. lieve hennie,

    wat is het een gave tas geworden!
    heel creatief.

    lfs. pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super idee. Zo had je meteen een goed patroon!!

    Hij is heel mooi geworden!!

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee!!
    Van een zeiltje!!
    Die ga ik ook eens uitproberen...
    Heb nog wel wat oude tafelzeiltjes liggen die echt niet meer op tafel kunnen, maar waar waarschijnlijk nog best een tas(je) uit te halen is...
    Ik kon ze eigenlijk nooit weg doen, gewoon omdat ik het patroontje vaak nog leuk vond of dacht: misschien heb ik het nog eens ergens voor nodig!!
    Kunnen in ieder geval wel een paar 'kado-tasjes' uit gemaakt worden....!!
    Bedankt hoor!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie metamorfose! En genoeg plaats voor je bolletjes wol, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig idee en een prachtig resultaat! Ik hou wel van die stipje :-)
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die leuk geworden meis! Echt een geslaagd idee!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n projectje, en heel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi dat allemaal om een paar handvaten :-) ik snap dat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is mooi. En super opgelost, zo met dat touw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit mooi opgelost zeg, je tas is heel vrolijk en je handvatten
    komen zo weer van pas!!
    Heel erg leuk.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gemaakt Hennie! Weer ns aat anders dan haken. Naai je dat zeil met een speciaal voetje?
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er geen speciaal voetje voor gebruikt. Misschien moet dat wel, maar op deze manier ging het ook goed. Jij ook een fijne zondag! gr. Hennie p.s. ik was eerder vertrouwd met de naaimachine dan de haaknaald.... Ik maakte zelfs mijn eigen bruidsjurk......

      Verwijderen
  12. Ik gebruik ook zo’n tas. Als hij het dus begeeft weet ik nu wat ik ermee kan doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms kan je gewoon geen afscheid nemen van iets...maar zo heb je weer een nieuwe tas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Naapen is vaak het mooist! Leuk hoor! Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super leuk gedaan en mooi opgelost met de handvaten

    BeantwoordenVerwijderen