Pagina's

vrijdag 17 januari 2014

poncho

In de kerstvakantie heb ik een aantal langlopende projecten afgerond. Ik begin meestal enthousiast aan iets en dan blijft het weer even liggen. Pak je het project weer op, dan blijkt het helemaal niet veel werk te zijn om het ook daadwerkelijk af te maken.... Herkennen jullie dat? 


Een poncho voor jongste dochter, daar ging het om. Vorig jaar maart heb ik de mooie kleurtjes gekocht en het is dus ook in frisse voorjaarstinten. En ach, laten we wel zijn, dit is nu ook weer te dragen toch? 

Het patroon van de poncho kun je hier vinden. 


De bloem komt uit het boek Haken en kleur, maar ik heb er wel een extra randje vasten om gehaakt. Wil je het patroontje opzoeken, het is de bloem van het Rond dubbelzijdig kussen op blz. 50.


Voor de rand heb ik gekeken naar de poncho met bloemen van Haken en meer. Vervolgens geef je aan zo'n randje weer je eigen ideetje mee. Ik haakte voor het eerst een pieksteek en ik vind het resultaat echt heel leuk. 

Met deze poncho is jongste dochter klaar voor het voorjaar.... 

Er is weer een nieuwe volger, gezellig! Weet je welkom op mijn blog. 

22 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Mijn mand met lopende projectjes wordt steeds voller. Er is ook zoveel leuks te vinden om zelf ook te maken! Fijn dat de poncho nu klaar is. Vind 'm geweldig en je dochter zal er veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Via via kom ik op je blog terecht. Leuke poncho heb je gehaakt.

    Nee, bij mij ligt er niet veel wat nog afgemaakt moet worden. Maar dat kan snel veranderen, er is zoveel wat ik nog op mijn to do lijstje heb staan!!!
    Bovendien vind ik veel te veel dingen leuk om te doen!!

    Groetjes Thea ♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fleurige poncho. Heerlijk toch, nu heb je voor komend voorjaar vast iets liggen. En ja... ik herken het wel. Gisteren heb ik ook wat werkjes gepakt die nog afgemaakt moesten worden. Heerlijk gevoel achteraf!
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan niet haken maar ik kan wel zeggen dat de poncho heel erg mooi is, prachtig die kleurtjes bij elkaar. Fijn weekend alvast, Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke poncho. Mijn dochter zou daar jaloers op zijn met al dat roze. Maar ze heeft niet zo'n handige mama helaas, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zou je het best kunnen. Iedereen kan haken, gewoon proberen. gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Ja dat herken ik wel. Je poncho is heel erg leuk geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt superleuk!!!!
    Fijn weekend!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk Hennie! Hoeveel katoen gaat daar nou in??
    Jouw volgers blijven komen! Leuk.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In deze poncho zitten 7 kleuren, van elk 1 bolletje van 50 gr. Erg leuk om te doen. gr. Hennie p.s. ben blij met de volgers!

      Verwijderen
    2. Oh dank je! En welke maat is dit ongeveer?
      Is het ook de gewone dikte van katoen?
      Langzaam aan krijg ik ook wat meer volgers...:)

      Verwijderen
    3. Deze poncho is voor 5-7 jaar. In het bericht staat een link naar het patroon. Ik heb de poncho wel iets korter gehouden. Ik haakte met haaknaald 5, de eerste toer deed ik met 4 aangezien jongste dochter wat smaller is. Op het laatst heb ik nog een extra toer vasten gemaakt langs de hals. Gr. Hennie

      Verwijderen
  9. ...héél herkenbaar...maar leuk dat de poncho nu af is.
    Het zijn ook heerlijke vrolijke kleurtjes, kan ze voorlopig plezier van hebben:)
    Fijn weekeinde!
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk een heel mooi project heb je af! Kan ze straks in de lente zo leuk dragen.
    Hopelijk voel je je weer een beetje beter en anders gewoon lekker op de bank hangen met een volgend project:).
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie poncho, prachtig, enne inderdaad helemaal waar , al moet ik zeggen dat ik het ook wel eens andersom heb ervaren ,dan dacht ik nou dat ga ik even afmaken en dan lukte het helemaal niet of duurde het langer dan ik had gedacht. groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige poncho meis!!!!!
    Je wil niet weten hoe vaak ik enthousiast aan iets begin .... en de afwerking op zich laat wachten hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! Die kleuren zijn zo vrolijk. Ik vond vroeger poncho's niet leuk omdat ik ze niet uit kreeg op de kleuterschool.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gek is dat, ik heb juist hele goede herinneringen aan mijn poncho. Ik vond het heerlijk om te dragen! Het voelde zo feestelijk. gr. Hennie

      Verwijderen
  14. Ja, zó herkenbaar!
    De poncho is mooi, lekker vrolijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! de poncho van mijn dochter wordt veel gedragen, die van jou vast ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk en lekker vrolijk!
    En je plaid ziet er ook al zo leuk uit!

    Dat met die projectjes die blijven liggen... ja , dat ken ik. Veel plannen, niet altijd veel tijd :-) Maar nu ik elke week iets wil doen of maken, heb ik wel meer stok achter de deur en doe ik het ook sneller, ook in verloren minuutjes. En dan doe je vaak uiteindelijk toch meer dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw! Hennie, wat een kunstwerk is dit zeg!!! complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen