Pagina's

maandag 13 januari 2014

rokje

In de kerstvakantie maakte ik voor jongste dochter nog een rokje. Ik gebruikte hiervoor een coupon, die ik voor 5 euro kocht bij de plaatselijke stoffenwinkel. 


Aan de onderkant kwam een mooi bandje en ook nog een kantje. De tailleband maakte ik van boordstof, maar aangezien de kleine dame niet zo heel veel buik heeft, moest er toch weer een elastiekje doorheen. 


Verder maakte ik er een losse onderrok bij: 2 lagen tule en een dun wit stofje als 'voering'. Bij de zoom zette ik een mooi glanzend gerimpeld bandje aan. Helaas blijft dit bandje in het dragen niet heel erg mooi, er komen een soort rafeltjes aan.


Het is leuk om zo weer eens achter de naaimachine te zitten. En er gaan alweer heel veel nieuwe projecten door mijn hoofd... Tja, waarschijnlijk zal dat niet snel ophouden, maar dat herkennen jullie vast wel. 

Er zijn ook weer nieuwe volgers! Gezellig, weet je welkom op mijn blog!


15 opmerkingen:

  1. Een rokje om U tegen te zeggen!
    Ik vind het mooi en romantisch ...
    Dit heb je echt super gedaan Hennie ...
    Nog een fijne week,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi, stijlvol rokje! Ik heb ook zin om weer eens te naaien, maar er moeten eerst nog zoveel andere dingen. Wie weet in het voorjaar weer eens.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat knap, met onderrok nog wel. Dat doe ik je niet na. Mooi stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een pracht van een rokje zeg! Het zal haar vast leuk staan en door de tule staat zo'n rokje echt mooi. Wel weer balen van het kanten randje, misschien toch nog vervangen? Maar ja, dat is altijd ook weer veel werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wacht eerst maar eens af, hoe het zich verder houdt. Ik kan altijd nog heel voorzichtig de draadjes wegknippen. Gelukkig is het de onderrok... gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Heeel leuk! Heerlijk hé die naaimachine-momenten ;-);-);-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo'n onderrok met tule.. dat wil de kleine dame hier ook wel! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een echte prinsessenrokje! Je dochter zal wel fier zijn met zo'n handige mama.
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, wat leuk. Vooral de onderrok zou hier goed in de smaak vallen.
    Lieve bloggroetjes Pétra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal je dametje blij zijn met dit mooie rokje, leuk hoor.
    Het kanten randje en de onderrok maken het helemaal af.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi. Leuk stofje en het detail randje aan de onderkant -> love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat een pareltje meis!!!!! Dat is een echte blikvanger!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zeg!! Wil ik ook echt nog een keer leren...naaien!! Lijkt me echt leuk!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi rokje met leuk detail! Pas maar op, straks raak jij ook verslaafd aan naaien...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, schattig!! vooral de verfijnde details van het gehaakte randje en rimpeltje! wauw...

    BeantwoordenVerwijderen