Pagina's

maandag 3 februari 2014

5 jaar

Dit weekend vierde jongste dochter haar vijfde verjaardag. En daar moet natuurlijk voor geknutseld worden. Allereerst maakte ik de uitnodigingen:


In een foliezakje kwam de kaart met daarop een printje geplakt van fleurig geel papier. Ik maakte hartjes confetti van het mooie papier van de Hema. Op het zakje kwam ook nog een bloem van dit papier. 

En dan de tractatie:


Ik nam memory kaartjes van een memory spel dat ik vorig jaar op een rommelmarkt kocht. Op de achterkant plakte ik ook weer een bloem die geponst is uit het papier van de Hema. 


De kaartjes kregen een gaatje met daardoor heen een touwtje... 


...ik knoopte het kaartje aan de verpakking van een koekje. 


En kijk eens wat een feestelijke mand! Ik kan me dan zo voorstellen, dat de kleuters toch even goed kijken voor welk plaatje ze kiezen. Ik heb er enorm veel plezier in, dat er weer zoiets leuks gemaakt kan worden van een rommelmarkt aankoop... 


En dit is voor de juffen en meesters. Een foliezakje (wat zou ik moeten zonder foliezakjes....) gevuld met thee en chocola. Verder deed ik er een afbeelding over TEA in. De afbeelding werd behandeld met olie, zodat het papier mooi stevig wordt en doorschijnend. Beschrijving hiervan kun je vinden op dit blog, met daarbij ook de print (kijk ook even naar de give-away). 

Er is ook weer een nieuwe volger, gezellig! Weet je welkom op mijn blog. 


21 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je dochtertje haar verjaardag ...
    je hebt weer zo'n leuke uitnodiging gemaakt
    en de traktaties zijn zo sfeervol ... tof!
    Fijne & Creatieve week,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep hiep hoera voor je jongste dochter!
    Haar eerste echte kinderfeestje is zo leuk.
    Wat een leuk idee van de traktatie, maar hoe maak je een gaatje in de memorykaartjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik hiervoor de Prym vario tang. Eigenlijk bedoeld voor het maken van gaatjes in stof voor het bevestigen van drukkers enzo. Maar werkt met papier en karton ook erg goed. gr. Hennie
      p.s. misschien zijn er wel betere tangen voor, maar deze heb ik al heel wat jaartjes in huis. Stamt nog uit de tijd, dat ik heel veel kleding maakte....

      Verwijderen
    2. Die heb ik ook nog in huis:).
      Geen zin meer om kleding te naaien?

      Verwijderen
    3. Meer een kwestie van tijd.... Zo langzamerhand pak ik het wel weer op en rolt er af en toe weer iets voor jongste dochter onder de machine vandaan. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Het ziet er ontzettend leuk uit die traktaties! Vooral die met de memorie kaartjes. Alsnog gefeliciteerd, fijne dag vandaag! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteeeeeeeeerd met dochterlief!
    Mooie tractaties!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er inderdaad heel feestelijk uit! Waar die memokaartjes toch niet allemaal goed voor zijn he?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijft leuk...en kost eigenlijk niks!!

    Gefeliciteerd!!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je dochter. Leuke leeftijd 5 jaar.
    En wat een leuke traktatie.
    Ga je ook volgen hoor, leuke blog.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je weer leuk gedaan zeg!
    En nog van harte gefeliciteerd!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zeg, die memo kaartjes en die traktaties. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 5,... van harte gefeliciteerd :-) wat een heerlijke leeftijd nog zoveel te knutselen.
    dat heb je allemaal prachtig gemaakt ! love it :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd Hennie! Wat heb je een leuke traktatie gemaakt, wat een zorg heb je daar aan besteed. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke ideeën heb je toch altijd!!
    Die kindjes, juffen en meesters worden flink in de watten gelegd.
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd! Wat een gave creaties!
    Fijne avond! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd, wat een mooie leeftijd is het toch.
    Jij verwent de juffen en meesters toch maar mooi hoor:)
    Leuk je ideetjes, wat kun je dan toch veel zelf maken met allerlei dingen die je tegenkomt.
    Je hebt de theeafbeelding op een heel leuke manier gebruikt!!!!

    Fijne week voor jou en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat nog! Leuk joh. Ook dat voor de leraren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog gefeliciteerd!!! Hele leuke uitdeelcadeautjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen