Pagina's

donderdag 6 februari 2014

Crochet Along 2014

Deze week heb ik geworsteld met mijn deken.... Eigenlijk zat de fout al in het begin, ik was nl. direct al steken 'verloren'. Toch ging ik stug door (dom!) en corrigeerde de steken (het waren er maar twee) in de toeren voor het wheel. Maar het zat me toch niet lekker.... 


Vervolgens kreeg ik een tip van meehakende vriendin om het wheel mooier rond te krijgen, kijk even hier. En toen besloot ik uit te halen, niet alleen het wheel, maar helemaal.... Zodat ik ook de eerste toeren goed kon krijgen. Pfffff.


Ik gebruikte de andere methode voor het wheel, besloot bij het haken van de volgende rij stokjes na het wheel, dat deze methode niet mooi is bij  de laatste (bij mij crème) toer van het wheel. Dus uithalen.... en de vierde toer van het wheel opnieuw, maar dan volgens de originele omschrijving. Daarna raakte ik weer steken kwijt, dus werden de drie toeren boven het wheel weer uitgehaald. Uiteindelijk kwam het goed!!

Oké, ik moet of niet meer 's avonds haken of aan een betere bril!! 

Nog één keertje: kijk even naar dit bericht. Heel kort: hele mooie lap stof van ruim 2 meter, bieden vanaf 12,50 euro (mag ook per mail), verzendkosten neem ik voor mijn rekening en je krijgt er een klein kadootje van mij bij. 

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat de deken nu naar je zin is!!
    Je kan er soms gewoon van balen als iets niet klopt, vind je niet?
    Gelukkig zijn we nog niet zo heel erg ver.... Ik heb ook geworsteld met de wheel hoor, maar vind 't zelf nu wel mooi!! (zie mijn blog)
    Morgen al weer nieuw 'huiswerk'....
    Een goede (buro) lamp doet soms ook wonderen hoor en is niet zo duur als een nieuwe bril (tenminste bij mij...)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het nu helemaal naar je zin is ...
    Het ziet er goed uit ... houden zo héé
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar je hebt eer van je werk, hij is heel mooi geworden...
    Maar ik kan begrijpen dat als het tegenzit je het wel in de hoek kunt gooien..:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig meis ... deken weer naar je zin ... das het belangrijkste!!!!!!!
    Anders voelt het niet goed hè ... en dat is niet fijn werken dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaa...dit is heel herkenbaar. Je deken ziet er mooi uit nu, maar wat is de tip om het wheel mooi rond te krijgen? Ik ben met 2 dekens bezig en de 1e( de grootste) heb ik ook helemaal uitgehaald omdat ik de kleuren niet mooi vond, Ben nu aan de 2e toer van het wheel, dus loop een beetje "achter".
    lieve groet,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de tip om het wheel mooi rond te krijgen, klik je op de link in het berichtje hierboven. Daar staat het duidelijk uitgelegd. Waar het op neer komt, dat je voor de vaste een halve vaste maakt, waarmee je het wheel als het ware 'vast' zet. In de vierde toer vind ik het niet mooi om deze methode toe te passen, omdat je dan in de volgende toer duidelijk de extra lus ziet van de halve vaste. Het is wel zeer de moeite waard om deze methode te gebruiken in de tweede toer van het wheel. Hoop dat je hiermee verder kunt! gr. Hennie

      Verwijderen