Pagina's

vrijdag 7 februari 2014

feestje!!

Vandaag vierden wij het feestje van jongste dochter. En hoe spannend is dat: je allereerste echte kinderfeestje.... 

Voor het knutselen verfde ik gisteren kleine roodsteen potjes wit. Oudere kinderen kunnen dit natuurlijk zelf doen, wel rekening houden met de droogtijd van de verf. Plakkaatverf werkt erg gemakkelijk en is ook snel droog. 


 En met de plantjes erbij stond alles al klaar in een mand op het aanrecht...



Zo fleurig...


Ik maakte een voorbeeldpotje. Het potje is beplakt met decopatch papier van de Action. Gebruik wel een goede decopatch lijm voor een mooi resultaat. 


En vanmiddag waren er hier wel 14 kleine handjes bezig met plakken... 


 Dit zijn de kunstwerken!!


 Het potje werd gevuld met een gezellig plantje. 


Gewoon nog een plaatje: omdat het er zo fleurig uitziet...

Dit werkje is overigens niet alleen geschikt voor jonge kinderen, ook voor oudere kinderen is het heel leuk om te doen! Regelmatig plak ik zelf ook met decopatch papier... Het is op de één of andere manier een ontspannend werkje met een snel/leuk resultaat. 


De dametjes kregen deze tasjes mee naar huis. Hierin zat ook het bijpassende roodsteen schaaltje voor het zelfgemaakte potje. 


De tasjes maakte ik met papier, stempel en stickertjes van Hema.


Alle tasjes in de mand: een feestje om te zien! Het was gezellig!!

Ik heb een paar dingen gewijzigd: sinds een paar maanden was ik ook te vinden op Facebook. Een aantal van jullie kwam ik daar ook tegen, maar ik heb vandaag toch mijn account verwijderd. Het past gewoon niet bij mij.... 

Wel ben ik te vinden op Instagram, erg leuk!! Heb ik jou nog niet gevonden of jij mij nog niet? Via de afbeelding hiernaast klik je zo naar mijn Instagram. 

20 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk! De kinderen boffen met zo'n leuk kinderfeestje :) Het resultaat is prachtig!
    Fijne avond! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig feestje is dat geweest!
    En allemaal met wat moois naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk gedaan, zo zijn ze lekker bezig geweest en gaan ook met iets leuks terug naar huis. Hou dit idee in gedachten. Fijnw eekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee Hennie!! Hoe lang zijn ze nu bezig met zoiets? Heel fijne weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit waren kinderen van 5 jaar, dus die zijn binnen het half uur wel klaar. Met oudere kinderen kan je langer bezig zijn. Ze kunnen zelf de potjes verven (of grotere potjes gebruiken). Daarbij had ik het papier voorgeknipt. Ook dat is bij oudere kinder niet nodig. Verder zullen oudere kinderen ook secuurder plakken en het potje ook echt vol maken. Samen met een vriendin heb ik een keer een workshop gegeven met de actiemarkt van de basisschool. We beplakten piepschuim harten. Hier werd door kinderen en volwassen met veel plezier aan gewerkt! Gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Geweldig zo'n feestje voor die kleine meisje"s!
    Heel leuk bedacht !
    Ziet er allemaal super gezellig uit!
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk bedacht en de kindern hebben gelijk een leuk aandenken. Groetjes mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kinderen gingen waarschijnlijk voldaan en vol trots naar huis! Ik vind het een erg leuk idee en ga deze zeker onthouden voor het eerste kinderfeestje hier.

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 14 kids... jij hebt lef, haha! Maar wat een enorm leuk idee met die bloempotjes, ziet er super feestelijk uit! En nu bijkomen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet zoveel lef hoor: 7 kinderen met elk twee handjes....... gr. Hennie

      Verwijderen
  9. Wat een heerlijk feest is dit geweest, ik kan me er iets bij voorstellen, lekker aan de knutsel, had je er hulp bij:) Als juf vind ik het al druk maar als mama...wow...
    Wat zullen ze genoten hebben.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Manlief was erbij..... dat komt wel goed dan. Gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Leuk! kon het product nog niet.
    Super leuk feestje heb je ervan gemaakt, complimenten.
    Was nooit mijn favoriete klusje....kinderfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg leuk idee! Wat spannend, zo'n eerste kinderfeestje ;) Waarschijnlijk was het volop genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was een leuk feestje! Een ontzettend leuk idee en die tasje vind ook al zo geweldig.
    Ik ben ook al aan de voorbereiding en dan zie je toch fantastische ideeën op het www :).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee! Heerlijk, zo'n crea-verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er erg leuk uit. Leuk zo'n feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee! het is vast een super feestje geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw, daar heb je veel moeite voor gedaan! En het resultaat is verbluffend kleurig en mooi voor zo een kleine handjes...
    Facebook, het is precies ook mij dada dus ik weet ook nog niet goed wat ik ermee aanmoet...Instagram, daar komt ook geen schot in, ach we zullen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi! Een nieuwe lezer hier. Aanstaande woensdag ons eerste kinderfeestje, met zeven vijf-jarige jongens. Je hebt er echt wat moois van gemaakt zeg. Het voorbeeld van de zelf gemaakte tasjes ga ik volgen, dank voor de inspiratie! En tot ziens zullen we maar zeggen! Groetjes, Rebecca

    BeantwoordenVerwijderen