Pagina's

vrijdag 14 februari 2014

kringlooprok

Vorig jaar kocht ik bij de kringloop een hele wijde blouse van een fleurige stof. Ik knipte hier een rokje uit voor jongste dochter, maar de herfst haalde me alweer in.... 


Ik heb het rokje deze week afgemaakt, alvast voor het voorjaar. Het is een simpel gerimpeld rokje geworden.... 


Voor de tailleband gebruikte ik een stippen elastiek. 


Aan de onderkant kwam een geel zigzag bandje en een gehaakte bloem met mooie knoop. Er kwam natuurlijk ook een extra onderrokje in van een stofje wat hier nog in voorraad was. 

Totale kosten van het rokje: 6 euro inclusief de accessoires. Dit keer ben ik op tijd voor het voorjaar... 


13 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk! Leuk ook het bloemetje met knoopje! Fijn weekend! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat voorjaar mag van mij wel komen!! Brrr... deze winter is het toch alleen maar herfst....
    Leuk idee trouwens, en dat voor weinig!!

    Groetjes,
    MArian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig, Hennie! Ik zie ze er in gedachten al in lopen...

    pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een hele blije dochter! Leuk!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker weten....leuk hoor!!

    Ik vind de gehaakte bloem ook een heel leuk idee.Ik heb er al verschillende klaar liggen om her en der te gebruiken.
    Hardstikke goedkoop op deze manier, en daar hou ik wel van. Geeft veel meer voldoening als een dure lap kopen, toch??
    Ik hoop dat het voorjaar niet al te lang op zich laat wachten.

    Fijn weekend.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben jij toch ontzettend handig zeg. Superleuk hoor. Daar zal je dochter in ieder geval erg blij mee zijn.
    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Super om op zo'n goedkope manier zoiets moois te kunnen maken!

    Vandaag ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en heb daar heel wat lapjes gekocht. Voor rokjes en t-shirtjes voor onze 2 meisjes en voor een keukenschort voor mijzelf. Ik kan dus weer flink aan de slag.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt mij ook wel een leuke beurs zeg!! Veel plezier met je aankopen... gr. Hennie

      Verwijderen
    2. Ja, dat was het ook. Alleen; ik was van plan mooie garentjes te kopen, maar het grote aanbod van garen overweldigd mij altijd. Het gevolg is dat ik geen bolletje gekocht heb.:-) Ik heb blijkbaar meer gevoel bij stofjes.

      Binnenkort is in Zwolle het stoffenspektakel. Daar hoop ik ook weer naar toe te gaan. Er zijn daar vaak net weer andere stofjes dan hier in de winkels ligt.

      Maar zo'n leuk stofje als jij voor dit rokje gebruikt heb is wel zeldzaam denk ik. Zoiets kom je hier bij de kringlopen echt niet tegen.

      Verwijderen
  8. Toppie! Lekker niet duur en toch mooi. En elastiek met stipjes....wat een ideale oplossing. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave lap heb jij gescoord en nu heb je prachtige rok van gemaakt.
    Heel leuk gedaan met alle details.

    BeantwoordenVerwijderen