Pagina's

vrijdag 28 februari 2014

Lummelrock

Ik heb zowaar nog weer een aantal kledingstukken gemaakt voor jongste dochter. Via Doortje Dartel kreeg ik het patroon van de Lummelrock Lara van Farbenmix. En dit is zo'n gemakkelijk snel-klaar-projectje, dat smaakt naar meer... 


Dit lapje kocht ik voor 1 euro op de plaatselijke markt. 


Klein detail op de zijkant. De knoop en ook de koorddopjes komen uit de knopendoos. 


Uit de resterende stof haalde ik een broek (model harem), die ze nu als pyjama broek draagt. Tja en dat allemaal voor 1 euro!!


De rok smaakte naar maar, dus nog een modelletje. Van deze stof kocht ik een aantal maanden terug 25 cm. om er een sjaal van te maken. Zoals jullie al snappen is het nooit een sjaal geworden, maar nu wel een mooi rokje!


Doorgestikt met fluor garen, hip paspelband gebruikt en gehaakte bloemetjes aan de koordjes! De naaimachine is leuk!!!

22 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat netjes genaaid! Ik heb heel veel genaaid voor onze oudste dochter, maar ja op een bepaald moment...voor onze jongste heb ik nog maar nauwelijks genaaid. Waarom niet? Geen tijd, geen zin, in de winkel zag ik al iets leuksvoor een redelijke prijs, geen leuk model te vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken dat wel hoor! Voor de oudste maakte ik zo'n beetje de complete garderobe... Daarna heb ik lange tijd niks gemaakt, maar nu heb ik er toch wel weer plezier in. Ik vind het leuk om de kledingstukken af te maken met gehaakte details. En zeg nu zelf, dat vind je toch niet in de winkel?! gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Wat een leuk patroon, kun je dat via Farbenmix bestellen? Mooie stofjes heb je gebruikt. En leuk om er héél veel van te maken. :-) Ik vind de bloemetjes aan de koordjes zo'n leuk idee!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het patroon niet bestellen bij Farbenmix. Het heeft ooit een keer als gratis download op de site gestaan. Inmiddels kun je het ook niet meer downloaden. Heb je interesse, stuur dan even een mailtje... gr. Hennie

      Verwijderen
    2. Oh, wat een leuk rokje. Dit patroontje is ook precies een modelletje voor onze oudste dochter (3 1/2). Ik heb al een keer geprobeerd het patroon te downloaden, maar dat lukt idd niet meer. Mag ik jou ook een mailtje sturen voor het patroon?

      Groetjes

      Verwijderen
    3. Prima, ik zie je mail wel verschijnen... gr. Hennie

      Verwijderen
    4. hallo, ik zou graag een rokje met zakken maken in tricot, het rokje is geen probleem maar hoe knip ik de zakken, is het mogelijk het patroontje door te sturen, met dank mieke

      Verwijderen
    5. Stuur me even een mail op mijn mailadres: hennieslingerland@gmail.com. Dan mail ik het patroon aan je door. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Super leuk....ik vind het stofje ook erg leuk!!

    Ja, dat gebeurd bij mij wel vaker. Een stofje kopen om iets te maken en dan gebruik ik het voor totaal iets anders. Moet kunnen!!

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoho.. dat ziet er weer leuk uit!!
    En dat voor weinig!!
    Dit soort rokjes kun je nog wel een keer maken hè? Het stofje is gewoon het belangrijkste!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk geworden Hennie! Die blauwe is ook heel fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooh, wat een mooie rokjes!
    Ben helemaal verliefd op de stof van de eerste,.. ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn je rokjes super gaaf geworden. Die harembroek vind ik ook zo leuk. Welk patroon heb je hier voor gebruikt?
    Je hebt heel goed nagedacht over de details en dat maakt het echt uniek.
    Waar bloggen al niet toe kan leiden he!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De harembroek komt uit de Stitch & Sew van voorjaar 2011. Het was een blad wat ik in de bak vond met oude patronen bij de plaatselijke stofwinkel. Het patroon van de broek is in de maten 104 t/m 134. Ben zelf ook helemaal blij met de rokjes en jongste dochter natuurlijk ook!

      Verwijderen
  8. Wat een leuk rokje en dat voor 1 euro! De harembroek is ook super, mijn dochter zou 'm geweldig vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal leuk: rokjes en harembroek! Ziet er mooi uit. Jij hebt oog voor details.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het leuk om achter de naaimachine te kruipen en zulke mooie dingen te maken..... mijn dochters zijn te groot:) maar anders zou ik zo weer aan de slag gaan, zo leuk om te doen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Hennie, dat je van dat ene lapje een rok en een harembroek kon maken had ik niet gedacht! Goed gelukt weer zeg.
    Groetjes, Adrienne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er super uit,zo handig dat je het zelf kunt maken allemaal,groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Super tof rokje !
    En zo'n mooi stofje!
    De paspel maakt het helemaal AF !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk en stoer modelletje voor een rokje
    het is al een ouder blogbericht maar zou ik heel misschien het patroon per mail mogen ontvangen?

    Groetjes Jen

    BeantwoordenVerwijderen