Pagina's

woensdag 5 februari 2014

zomaar

....hangt de versiering nog steeds in de woonkamer. In ieder geval nog tot dit weekend en mezelf kennende: waarschijnlijk nog wel een weekje langer. Zomaar, omdat het zo gezellig is. 


Natuurlijk hangt de slinger op, die ik maakte van gehaakte kleedjes en zakdoekjes van de kringloop, zie ook dit bericht.


Ik haakte een kort slingertje volgens de beschrijving van Silly Old Suitcase. Deze blijft natuurlijk nog veel langer hangen... Een echte aanrader om te maken!

Boven de slinger zie je zilver geverfde houten letters. Het zijn de eerste letters van de namen van de vier kinderen. 


Deze krans maakte oudste dochter vorig jaar voor de verjaardag van jongste dochter. Ze maakte een basis krans van krantenpapier. Het krantenpapier werd bij elkaar gebonden met dun ijzerdraad. En daarna knopen met lint, heel veel knopen.....


Er zijn volgens mij wel 8 van die bolletjes lint ingegaan! Maar dan heb je wel een leuke, fleurige krans die elk jaar weer een ereplaatsje krijgt! 

Er is weer een nieuwe volger, gezellig! Weet je welkom op mijn blog! 


14 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid bij jou.
    Die gehaakte slinger is ook leuk zeg!
    De creativiteit heeft je dochter van je door gekregen, wat een leuk idee. Elk jaar kan je er weer van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die krans is een aanrader!!
    Ik had er ook een, maar puberzoon vond het wel leuk om er met de jaarwisseling 'fikkie van te stoken'.... Teon ik hem vroeg waar dat nu voor nodig was, was de reactie: U wilt toch altijd wat te doen hebben? Nou, creëer een nieuwe zou ik zeggen!
    En daar kun je het dan weer mee doen!!
    Ik heb nog even de tijd tot maart om er weer een te maken... dan is onze dochter jarig....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Hennie! Onze ballonnenkrans komt nu ook elke verjaardag tevoorschijn!
    En logisch dat je je gehaakte slinger laat hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er inderdaad heel erg gezellig uit!
    Fijne avond! Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe fleurig en kleurig bij je, gezellig!
    Nog een fijne avond, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zou ik zeker laten hangen, te leuk en zo mooi.
    De krans is idd erg stoer zo met al die lintjes, lief gedaan hoor.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig allemaal! Zelfgemaakte spullen zijn toch vaak de mooiste :-)
    Geniet van alle vrolijkheid. Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig! De 'kleedjes-slinger' lijkt mij heel leuk eens te proberen. En die krans is zo mooi, wat een werk! Terecht dat 'ie een ereplek krijgt bij elke verjaardag. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig! Op de vraag aan mijn dochter wat ze zo leuk vond aan jarig zijn antwoordde ze: de slingers! En dat is ook leuk, dus groot gelijk dat je ze nog even laat hangen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn voor de kinderen dat niet alles gelijk weer weg moet de dag na de verjaardag!
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gezellig ik heb niet zoveel tijd om te haken door me werk maar ben voor aan het bidden thuis is waar het hart van god ligt onze gezin...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooie slingers, gelijk heb je dat je ze laat hangen. Hier gebeurt dat ook hoor!
    en die krans, zo kleurrijk maar wet een geduldwerkje. Chapeau voor je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig toch al die slingers, alsof het elke dag feest is!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kom nu bij jou de gehaakte slinger ook al tegen....weer vind ik hem mooi!
    Schrijf het op de To-do-list...:-)

    BeantwoordenVerwijderen