Pagina's

vrijdag 14 maart 2014

jurkje Mies en Moos

Dit is al de derde keer dat ik dit jurkje maak voor jongste dochter: telkens in een grotere maat... Het patroon is van Mies en Moos.


Ik gebruikte voor de bovenkant van de jurk rekbare tricot stof met een gezellige print. Alles werd doorgestikt met lekker fel fluor kleurig garen.


Het paspelband maakte ik zelf. Ik werd op het idee gebracht door dit berichtje op het blog van  Jip by Jan.


De vintage knoop komt uit een doos vol met knopen, die ik kocht bij een kringloopwinkel.


Aan de onderkant nog een mooi gehaakt randje, ik kan het niet laten... Ik vind het zo leuk om de kleding af te maken met gehaakte accenten. Het geeft zo'n leuke combinatie en maakt een kledingstuk absoluut uniek!

O ja, wil je de vorige versie van het jurkje zien? Kijk dan even hier. Die kan ze nu dus niet meer aan, misschien de schaar erin en er een rokje van maken???

9 opmerkingen:

  1. Hennie, wat een geweldig leuk jurkje! Misschien moest ik toch ook maar weer eens gaan naaien.... Tot welke maat loopt dit patroon?
    Ik heb ook even bij die van vorig jaar gekeken...die vind ik persoonlijk nóg leuker!! Die stofjes...hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schitterende jurk.
    En het gehaakte randje vind ik zo mooi.
    De knoop is prachtig, lekker een beetje vintage.
    Heb ook naar de oude jurk gekeken, misschien een rokje er van maken?
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk model. Ik voel dat er ook nog wel een vierde jurkje gaat komen... en nog meer? Het gehaakte randje maakt het inderdaad helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is deze leuk geworden zeg! Wat kan met een ander stofje toch een heel ander jurkje worden. Leuk gedaan met het bloemetje en gehaakte randje.
    Lekker uniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker vrolijk jurkje. Mooi, die leuke details!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. War een leuk jurkje, zeker weten dat dit complimenten oplevert.
    Jammer dat mijn dochters al zo groot zijn:)

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is een prachtig jurkje, complimenten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Zo heb ik ook zo'n favoriet jurkje wat ik elk jaar weer in een maatje groter maak voor dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Hennie! Mooi dat paspelbandje en dat gehaakte randje maakt het helemaal af, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen