Pagina's

maandag 31 maart 2014

Mara blouse

Oh wat genoot ik toch van de foto's die ik zag van de Mara Blouse.... Wat een mooi model!! Uiteindelijk heb ik het patroon besteld bij Compagnie M. en ik heb er geen spijt van.


Ik maakte het blousje voor jongste dochter en gebruikte een witte stof.
 

De knoopjes (gevonden op de rommelmarkt) zette ik aan met fluor garen en dat geeft zo'n leuk effect op de doorzichtige knopen. Het lijkt net of er allemaal kleine oranje streepjes op staan!

 
Zo ziet het hele plaatje er uit! Eerlijk gezegd vind ik het model ook echt een plaatje!
 
 
Nog even een leuk detail: het bloemetje wat je ziet is een perkplant die overbleef van vorig jaar....

18 opmerkingen:

  1. Hennie, wat een prachtige blouse heb jij gemaakt zeg ...
    Een heel tof model voor dochter lief ...
    Nog een fijne maandag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar is t'ie dus. Het blousje is prachtig geworden! Dat randje langs de inzet geeft m net wst extra's. Echt heel mooi. Ga ik nu echt overstag?:-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe maar... je krijgt er geen spijt van! gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Super knap gedaan! Heel leuk geworden! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief!
    Dat is wat in me opkomt als ik dit zie.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende blouse en zo leuk op de foto gezet,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ie leuk geworden zeg! Echt een zomerblousje! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje!! Echt heel leuk!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig blousje en dat fluor-garen op het knoopje, zo'n leuk detail! Geweldig, dat dappere bloemetje op de foto! Wij hadden nog een helemaal verdorde bol-chrysant buiten staan. Tot mijn verbazing begon die weer uit te lopen. We hebben alle dode takken eruit geknipt en ik ben benieuwd of we straks weer een nieuwe hebben!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blousje zeg en wat netjes, knap hoor ,doe ik je niet na.
    Had je niet gezien op instagram , was het al lang geleden dat je je melde?Sorry.Moet het nog wat leren geloof ik. gr. judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Judith, inmiddels al gevonden op Instagram... Gezellig!! gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Ja, dat meisje zal weer kunnen schitteren!
    Het is een leuk bloesje en die knoopjes en het bandje maken het helemaal af!
    Wat ben je toch 'een handige crea-mama' :-)
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij begint echt de smaak van het naaien weer te pakken te krijgen.
    Wat een lief bloesje zeg! Dat fluor garen vind ik een goede tip!.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad toch weer leuk... ben zelfs bezig met een jurkje voor mezelf. gr. Hennie

      Verwijderen
  12. Prachtig geworden zeg!
    En die knoopjes met een verhaal helemaal af!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi geworden en wat een lief stofje!

    BeantwoordenVerwijderen