Pagina's

maandag 7 april 2014

Leuks met lapjes en tas

Hebben jullie het mooie boekje van Arda Meijburg al gezien? 'Leuks met lapjes', absoluut een aanrader....
 
Ik maakte deze tas voor jongste dochter:


De applicatie op de tas komt uit het bovengenoemde boek. Ik gebruikte de patronen voor het Poezenkussentje, maar dan wel in de originele grootte zoals de patroondelen in het boekje staan. Voor het kussen worden de delen vergroot op 200%.


Vervolgens maakte ik daar met behulp van Vliesofix een applicatie van.


Kijk eens wat een lief koppie. De knoop die op het bandje zit is een echte vintage knoop, gescoord met een heleboel andere knopen in een oud blik bij de kringloop.


Ik gebruikte voor de applicatie fluor kleurig garen en ook de koorden werden fluor oranje. Nog een klein leuk detail: het bandje wat je hierboven ziet is nog een restant van een kledingstuk dat ik ooit maakte voor oudste dochter. Dat is inmiddels ook alweer ongeveer 13 jaar geleden....


De beschrijving voor het maken van deze tas vond ik op het blog van Happy in Red, klik even hier. Het is een hele duidelijke tutorial!
 
Benieuwd naar het leuke boek 'Leuks met lapjes' van Arda Meijburg? Kijk maar even hier.

14 opmerkingen:

  1. Hij is echt super vrolijk geworden! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden!
    Word je vrolijk van!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk gemaakt. Je bent weer aardig aan het naaien geslagen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had ik het toch goed dat hij voor je dochter was. Superleuk geworden.
    Wat je al niet met restjes kan doen he!
    Dit boekje staat ook op mijn lijstje :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geworden....is een heel leuk boekje van Arda, heb 't ook :)
    lieve groet,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit mooi gemaakt! En wat is het leuk hè, dat je op deze manier zo'n restant zo mooi en nuttig kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas! Ik zou ook wel zo handig willen zijn met stof als jij! Liefs Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk geworden! Ik heb ook naar het boek staan loeren, maar het wordt een verjaardagscadeautje heb ik bedacht! :-). Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een Coole tas, heel erg leuk geworden :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben fan! Het is een hele leuke tas geworden en het is zo fijn dat je die kleine herinnering er ook in hebt verwerkt :-)
    Tassen maken staat hier ook nog op het verlanglijstje.
    Liefs Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gemaakt! leuke combinatie van stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar is je dochter vast heel blij mee. Fijn dat je zo handig bent. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk je tas! En wat een leuk idee om het poezenkussen zo te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen