Pagina's

vrijdag 16 mei 2014

Louisa Dress

De eerste Louisa Dress is gemaakt voor jongste dochter! Echt een mooi patroon! Op het Stoffenspektakel in Gouda vond ik deze prachtige stof met geborduurde bloemen. 


En zeg nu zelf: met deze stof moet je het niet te ingewikkeld maken. De bloemen verdienen alle aandacht. 


Ik maakte de Louisa Dress als mouwloze jurk. Vervolgens tekende ik in het patroon van de Louisa Dress een bolero. Voor de mouwen gebruikte ik het originele patroon van de jurk. Wel even spannend of het zou worden zoals ik in mijn hoofd had, maar ik ben wel tevreden. 


De achterkant van de jurk is effen wit met een blinde rits. Jongste dochter heeft er weer iets bij in de kledingkast! Interesse voor dit patroon, kijk maar even hier.

12 opmerkingen:

  1. Een prachtige combinatie ...
    Ik vind een heel mooi stofje ...
    Geniet met volle teugen van de zon ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow... wat mooi!!
    Net een prinsesje als ze het aan heeft denk ik!!
    Als ik zoiets zie, denk ik altijd: zal ik ook weer gaan naaien? Maar nee, dat geloof ik toch weer niet..... Mijn handen willen dat niet meer en mijn ogen hebben er ook veel problemen mee, jammer is dat soms...
    Maar jouw jurk met vestje is prachtig!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow zeg, petje af: een gezellige jurkje!
    creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een schitterende jurk.
    daar gaat ze nog plezier aan beleven.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De jurk is prachtig Hennie! Wat een mooi stofje!!!!
    De bolero maakt er een leuk setje van.
    Ik kan me voorstellen dat je dochter er helemaal mee in de wolken is :-)

    Groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow prachtig zeg!! De stof is ook erg mooi, daar hoort idd een simpel modelletje bij. Mijn dochter is te groot voor mijn zelfgemaakte jurken helaas. Ik naai nu alleen voor mezelf. heb het blad maison victor pas gekocht, ken je dat? Hele mooie dingen staan erin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze week nog met het blad Maison Victor in mijn handen gestaan. Inderdaad erge mooie dingen en in zijn geheel gewoon helemaal mooi! Nog niet gekocht, maar ga ik zeker nog een keertje doen! gr. Hennie

      Verwijderen
  7. Wat een lieflijk jurkje, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige jurk zeg.
    En die bloemen zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er een prachtig setje van gemaakt, Hennie! Die geborduurde bloemen zijn prachtig en komen op dit jurkje helemaal tot hun recht.

    Groetjes Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi patroon is dit zeg en vooral met deze prachtige stof heb je er een heel mooi setje van gemaakt, je dochter zal blij zijn!!!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit jurkje toch mooi geworden! Bolero erop is echt handig en staat er super bij.

    BeantwoordenVerwijderen