Pagina's

vrijdag 23 mei 2014

Omkeerbare Shopper van Sew Natural

Op het Stoffenspektakel had ik een praktische grijze canvasstof gekocht, met de bedoeling hier een tas van te maken. Vlak daarna zag ik op het blog van Sew Natural een naai wedstrijd met het patroon van de omkeerbare shopper. Daar ging ik dus mee aan de slag...


Dit werd de tas! Ik maakte alweer gebruik van de houten mallen van Buiten de Lijntjes . Met de kleine vlaggen mal sneed ik de vlaggetjes voor de voorkant van de tas. Ik vouwde ze om een touwtje en plakte ze met behulp van vliesofix op elkaar vast. De vlaggen werden vervolgens elk afzonderlijk op de tas vast gestikt en over het lijntje kwam een fluor kleurig zigzagje. 


De binnenkant van de tas is een verhaal apart. Hiervoor gebruikte ik de grote vlaggen mal. Ik pakte een stapel oude bloesjes/overhemden en een dekbed en legde de mal aan een vouw op dubbele stof. Vervolgens sneed ik de stof uit en kreeg een prachtige ruitvorm. 



Alle ruiten stikte ik aan elkaar en uit deze lap knipte ik de voeringtas. Als extra kwam er een grote binnenzak afgezet met paspelband in de tas. 


Ook aan de bovenkant van de tas kwam een paspel. Zomaar heb ik dan een tas voor mezelf gemaakt!! Leuk om mee te shoppen of allerlei mooie bolletjes en stofjes in te doen! 

Wil je meer weten over de naai wedstrijd? Kijk dan even hier. Je kunt nog meedoen t/m 31 mei!

15 opmerkingen:

  1. Wat een verrassing ...
    Twee tassen in één ...
    Heel mooi geworden ...
    Fijn weekend ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ik doe het je niet na: prachtig!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem moooi! Leuk hoor, ik denk dat je grote kans maakt! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind buiten,- en binnenkant prachtig!
    Vlaggetjes zijn ook altijd erg feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een superprachtige tas! En heel origineel, echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, van mij mag je de prijs winnen. Ik vind de tas erg mooi en origineel.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een mooie tas geworden. Leuk dat je mee doet met de wedstrijd. Een leuke uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb veel gemist , maar ben weer terug...

    BeantwoordenVerwijderen