Pagina's

vrijdag 13 juni 2014

eenvoudige D.I.Y. cadeautje avondvierdaagse

Deze week loopt jongste zoon mee met de avondvierdaagse! Dit jaar voor het eerst de 10 kilometer, echt wel trots op hem...

Het is altijd weer een uitdaging om een leuk uitdeel cadeautje te verzinnen. Dit jaar heb ik dit gemaakt:


Ik vulde kleine plastic zakjes met voldoende elastiekjes en een sluiting om zelf een armbandje te maken.


Vervolgens bestempelde ik broodzakken van de Jumbo met de tekst: JE BENT EEN KANJER. In de broodzak stopte ik het kleine foliezakje met de elastiekjes. De broodzak vouwde ik aan de bovenkant een aantal keren om en schoof deze  in een foliezakje. 


Ook kwam er nog een pakje kauwgom in (als tegenhanger voor de snoep die ze vast ook wel krijgen). Met de perforator maakte ik gaatjes in de bovenkant. Touwtje erdoor en klaar!


Eenvoudig om te maken, dus misschien heb ik je op een ideetje gebracht! Vanavond ga ik onze kanjer inhalen! Geniet van je weekend!

24 opmerkingen:

  1. Hennie ... jij bent ook een kanjer hoor ...
    je maakt er altijd iets leuks van ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee, maar aan wie deel je die cadeautjes uit? Is het voor vriendjes van je kind? Ik ken dat gebruik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig is dat hoe de gewoontes overal weer anders zijn. Bij ons is het gebruikelijk, dat je kind iets uitdeelt aan zijn vriendjes. Ik hou het zelf altijd wel beperkt tot ongeveer 8-10 uitdeelzakjes. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Ziet er goed uit. Zij zullen er vast blij mee zijn. Ik vind het een mooie tegenhanger van al dat snoep. Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hennie wat een leuk idee zeg, maar doen jullie voor iedereen uit de klas een kleinigheidje? Hier doen we alleen voor ons eigen kind.
    Wel leuk voor ieder wat.
    En wat een leuke blogs allemaal over de workshop ,heb die van de anderen ook even gelezen, ziet er erg leuk , gezellig en lekker uit!
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier deelt je kind iets uit aan zijn vriendjes. Ik hou het aantal wel op ongeveer 8 tot 10 (dus niet de hele klas). Het is wel leuk hoe dit ook weer verschillend is per plaats. De workshop heb ik echt van genoten. Zo gezellig om allemaal dames te ontmoeten met dezelfde interesse! gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Wat een leuk ideetje en een lief gebaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vindt u blog prachtig...altijd variatie warmte en gezelligheid...bedankt voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij doet je blognaam eer aan hoor, wat ben jij creatief! Hier zijn de loombandjes ook helemaal hot bij mijn dochters. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een goed idee want heet maken van armbandjes is een rage. En na 10 km lopen wil een kind graag iets anders doen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Maar delen jullie iets uit voor de hele groep?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier deelt je kind iets uit aan een aantal vriendjes. Er zijn ouders die kiezen voor de hele klas, maar ik hou het op zo'n 8 tot 10 kinderen. Blijft het voor iedereen leuk! Zeker als er meer van je eigen kinderen meelopen met de avondvierdaagse. Gr. Hennie

      Verwijderen
  11. Zo mooi als jij had ik ze niet verpakt, maar ik had voor onze meiden ook een pakketje met elastiekjes gemaakt. Zij hebben de Avond4daagse vorige week gelopen.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed bedacht !!! Waar koop jij de folie zakjes ? Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop ze op de plaatselijke markt. Volgens mij een setje van 100 zakjes voor 4 euro. Als ik iets voor je kan betekenen, mail me dan maar even. gr. Hennie

      Verwijderen
  13. Wij mogen deze week de avond4daagse lopen.
    Ik geef ook niet veel snoep mee en aan het eind doe ik de laatste jaren een klein cadeautje of een tijdschrift. Dit vind ik ook een super leuk idee.
    Hier de gewoonte om alleen je eigen kind wat te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk blog en leuk die zakjes met die vullingen er zo in!Je moet maar op het idee komen!Je hebt er in elk geval weer een volger bij!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zie ´m nu pas.Goed idee en ziet er erg gezellig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen