Pagina's

vrijdag 27 juni 2014

juf cadeau

Hier nog een aantal weken school en dan is het alweer vakantie! Time flies!! Ook dit jaar maakte ik voor de juffen een klein cadeautje. 


Als eerste haakte ik een houten kraal om. De beschrijving hiervan vond ik  in het boekje Kleurrijke cadeautjes haken. 


Aangezien ik een afwijkende maat kraal gebruikte, moest ik even puzzelen hoeveel steekjes ik nodig had. Heb je dit eenmaal door, dan haakt het snel weg. Samen met een fluor kleurige glaskraal zette ik de omhaakte kraal aan een sleutelhanger ring. 


Vervolgens maakte ik de decoratiekwastjes, de beschrijving hiervan komt uit het boek Leuks met lapjes van Arda Meijburg. 


Ik knoopte als extra versteviging nog een kraal in het midden van het decoratiekwastje. 


Als je even hier kijkt dan vind je de beschrijving terug van Arda voor de grotere garden tassels. Zelf heb ik bij deze kleinere kwastjes de bovenkant heel licht ingesmeerd met textiellijm en daarna heb ik de kwastjes pas ingerold. 


Als laatste werd het nog compleet gemaakt met een label en een foliezakje. Aangezien ik het wel mooi vond, dat het kwastje recht zou blijven hangen in het zakje, maakte ik de sleutelhanger vast aan een stevige kaart. Ik gebruikte hiervoor een witte correspondentiekaart met daarboven op een afbeelding uit een oud boek. 


Alles ligt klaar! Laat nu maar komen, die laatste schoolweken!!

p.s. vind je deze hangers leuk en zelf geen tijd meer voor geknutsel? Mail gerust! 

27 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Het ziet er erg leuk uit! De juffen van Nederlandse en Belgische blogsters treffen het wel heb ik al geconcludeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Daar zullen de juffen blij mee zijn...
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn erg leuk, een mooi cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er goed uit! Daar zullen ze blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige attentie Hennie ...
    leuk bedacht van je ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk gedaan! Daar zijn de juffen vast blij mee! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi gemaakt!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof zo'n kleurrijke sleutelhangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een plaatjes zeg, prachtig...wel heel veel werk leek me zo of viel het mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt op zich wel mee. En zeg nu zelf: dat werk hebben wij toch alleen maar plezier in? gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Wat een leuk idee! Ook leuk om cadeau te geven en te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zo'n zelfgemaakte hangers en zo mooi verpakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar zullen de juffen vast heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er mooi en verzorgd uit, dat zal zeker in de smaak vallen bij de juffen!! Ik doe het kralen omhaken op gevoel, pakt altijd goed uit. Ik doe het ook de ene keer met dikker garen dan de andere en de maat van de kralen verschilt ook.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hennie, leuk gedaan joh die vrolijke bedankjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg leuk!! Daar zullen de juffen vast heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat boffen de juffen toch met al die mooie zelfgemaakte cadeautjes. Echt geweldig leuk zijn ze. Ik kan het vast zelf maar als je op een marktje of stond zou ik ect voor gaas gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ben jij toch een ongelooflijk creatief talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat zullen de juffen blij zijn met jouw mooie creatie.
    Superleuk, deze juf zou er heel blij mee zijn hoor:)

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dat er leuk uit zeg. Wij zijn hier ook bezig.
    Fijn weekend!
    Groetjes, Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  20. En met een leuke verpakking erbij is het toch super voor die juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik vindt u post altijd zo mooi...en u blog groeit..ik heb helaas niet zoveel tijd...maar lees en volg graag , nog een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zijn ze leuk geworden, jullie juffenkado's!
    Onze kids hebben al een bedank kaart geknutseld en ik leg vandaag en morgen de laatste hand aan de haakkadootjes; boekenleggers en een oranje gehaakte roze/broche.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Какие хорошенькие брелочки! Спасибо за участие в проекте Рукодельное кафе!

    BeantwoordenVerwijderen