Pagina's

vrijdag 4 juli 2014

jurk werd rok

Jongste dochter droeg vorig jaar en ook al het jaar daarvoor een heerlijk zomers jurkje.


Dit jaar was het jurkje echt te klein, maar de stof nog steeds mooi! Ik bedacht dat deze jurk wel een rok kon worden. 


Ik knipte het bovenstukje van de jurk en zette een nieuwe tailleband aan het rok gedeelte.


Het effen t-shirt van de Hema leukte ik op met een gehaakt randje. Ik gebruikte hiervoor het patroon van de gehaakte armbandjes. Zie ook mijn eerdere berichtje: klik. Hier vind je ook de link terug naar het blog van HaakBrei-n met daarop de beschrijving van het patroontje.


Jongste dochter is er blij mee: ze heeft een rok die over haar knieën valt en dat vindt ze wel heel bijzonder!!

Er zijn nieuwe volgers, gezellig! Weet je welkom op mijn blog. 

11 opmerkingen:

  1. Wat zal je dochter blij zijn met zo'n handige moeder als jij!!!
    Knap staaltje werk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof idee om van de jurk een rokje te maken ...
    Heb je echt mooi opgelost ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk setje is dit geworden zeg!
    En die gele gympen eronder is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee! Ik heb zelf ook nog een jurk waar ik een rokje van wil maken. Goed plan voor als de vakantie begonnen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee en wat knap gedaan, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat mooi als je dat zò maar even kan!
    Goed gelukt zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi opgelost zo!! Ik hou van hergebruik. Schattige foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk opgelost zo van jurk tot rok en vvordelig!
    Erg leuk geworden!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn als een kledingstuk waar je eigenlijk nog geen afscheid van wilt nemen nog een nieuw leven kan krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat leuk gedaan!! Leuk idee om het patroon van het gehaakte armbandje als randje te gebruiken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen