Pagina's

woensdag 16 juli 2014

Soft Cactus

Wat was ik blij, dat ik op het Stoffenspektakel de mooie stof ontdekte van Soft Cactus. Ik vind de prints zo mooi! Mijn keuze viel op de Toddler Ivy en Granny's Tiles, klik hier maar voor de andere stoffen. 


Uit het boek Stof voor durf-het-zelvers maakte ik de basisjurk met rechte rok. 


Zette met een normale ritsvoet een blinde rits in (zo'n speciaal voetje staat op de verlanglijst).


Aan de onderkant van de jurk kwam een smal biesje.


De jurk werd ook weer voorzien van mijn label van Nominette


In de zijnaad kwamen kleine lusjes. Ik ben nog op zoek naar een fluor oranje smal riempje, dus als iemand een tip heeft?

Het enige probleem met zo'n mooi jurkje is, dat ik het bijna jammer vind om het te laten dragen naar school! Herkennen jullie dat? 

Er zijn weer nieuwe volgers, gezellig! Weet je welkom op mijn blog! 

27 opmerkingen:

  1. Hij is mooi geworden Hennie! Ik had laatst ook een stofje van Soft Cactus, ze zijn superzacht hé, heel fijn denk ik om te dragen. Mijn moeder zegt altijd; kleren zijn er om te dragen, als ze vies worden hebben we wasmachines. En zo is het maar net ;-). Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moeder heeft helemaal gelijk! Morgen mag ze het aan naar school! gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Hoewel ik het leuk vind om naar het Stoffenspektakel te gaan, vind ik het wel jammer dat er veel kramen zijn met dezelfde stoffen. Leuk, dat er nu wat meer variatie is te vinden. Ik vind dit erg mooie stofjes.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was dit voorjaar voor het eerst op het Stoffenspektakel. Ik vind het aanbod overweldigend. Ik vond er bijv. wel ook een hele mooie stof met in geborduurde bloemen (zie het berichtje Louisa Dress) en een hele gave stof met granny squares. Daar word ik dan weer blij van! gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Volgens mij heeft de Action fluorkleurige riempjes te koop :-) Misschien wel alleen volwassen maten, maar dat is niet moeilijk aan te passen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Mijn dochter zou het leuk vinden als ik ook kon naaien, maar helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien eens gaan proberen... gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Leuk gemaakt Hennie! Als ik dit zo zie, krijg ik zin om een mooi stofje te kieze en te gaan naaien....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo ben ik ook overgehaald om weer te beginnen.... gr. Hennie

      Verwijderen
  6. Ja, bij de A misschien??

    Zonde om te dragen? heel jammer als het straks te klein is en bijna niet gedragen!! Dus niet te zuinig.....
    Gewelig mooi jurkje!!

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk! Ga inderdaad eens kijken bij de A. gr. Hennie

      Verwijderen
  7. Laat haar het kleedje maar dragen want voorlopig is het geen school(allé hier in België)Ik vind het ook leuke stofjes.Mooie gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier nog 1 dag school te gaan en dan is het echt vakantie! gr. Hennie

      Verwijderen
  8. Wat een mooi jurkje, en die stofjes zijn geweldig van Naomi, maar ik geef mijn dochter alles aan mee naar school en het leuke is dat ze zo trots is als er gezegd wordt wat heb je een mooie jurk aan...dan zegt ze standaard dat heeft mama gemaakt (zo lief) Dus gewoon aantrekken laat je kinderen er in schitteren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen Alexandra! Je hebt gelijk. gr. Hennie

      Verwijderen
  9. Heel erg mooi!!! ik zou voor een riempje even bij de Action kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer zo'n " te gek" jurkje. Superknap gemaakt. I ♥ het printje.X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dit jurkje mooi geworden! Een heerlijk patroon waar je ook fijn mee kan variëren. Bij de action heb ik een fel riempje gehaald voor mijn dochter bij deze jurk.
    Gewoon naar school aan doen, de wasmachine draait we weer :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kleedje!
    De details maken het helemaal af.
    Ik blijf echt fan van die soft cactus printjes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Totaal toppertje...echt super gaaf geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heeeeeeeeeeeeeeel mooi ! ik vind het zo knap dat je dat kan maken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is prachtig geworden! Leuke details. Dat smalle biesje onderaan is mooi! Geeft t net wat extra's.
    Knap dat je de rits er zo netjes in hebt gezet met een gewoon voetje!
    Die aarzeling om naar school (of psz) te laten dragen ken ik.:-) Niet altijd, alleen bij de mooiste kleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuke jurk geworden Hennie! Gewoon laten dragen hoor! De stof is te comfortabel om in de kast te laten hangen en hij gaat ook echt niet af in de wasmachine of droger.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een prachtig jurkje geworden, dat zoompje aan de onderkant maakt het net weer iets specialer, tof!

    BeantwoordenVerwijderen