Pagina's

vrijdag 5 september 2014

Limited by

Het is me gelukt! Zoals jullie al lazen in dit berichtje had ik zo'n prachtige bol gekocht bij Het Wolcafé. Voornemen was om de bol te laten liggen tot de zomervakantie. Op een koude natte dag (ja, die hebben we ook gehad in Frankrijk) ben ik bij de safaritent begonnen met de omslagdoek. 


En zo is de sjaal geworden!! Het is prachtig om het mooie kleurverloop te zien. Wel had ik af en toe ruzie met de splijtende draad. Overigens zou ik er zo nog één maken, dus dat laatste is ook weer snel vergeten...


Ik heb de omslagdoek zo'n beetje 2 keer gehaakt (???). Toen ik al bijna bij het blauwe gedeelte was, ontdekte ik een structurele fout bij het begin van elke toer! Help!! Bij onze tweede vakantie stek, was ik zo ongeveer weer terug bij af... 


Ik heb het patroon gebruikt van de South Bay Shawlette, de Nederlandse beschrijving kun je terugvinden op het blog van Haken bij Saar en Mien. Voor de rand gebruikte ik een patroon van Drops Design


Het resultaat is een mooie, lichte en soepel vallende sjaal/omslagdoek geworden. Ik ga de omslagdoek met veel plezier dragen!

28 opmerkingen:

  1. Oeeeh zo'n beauty zou ik ook wel willen, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Hennie ... de omslagdoek is prachtig geworden ...
    Een heel mooi kleurtje van katoen ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, hier zul je echt wel veel plezier van hebben!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, ben deze in blauw,zwart grijs aan het haken, leuk om in een andere kleur te zien. groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me ook een hele mooie kleurencombinatie! gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Hij is mooi geworden!!
    Het uithalen ben je als je hem draagt zo weer vergeten denk ik...
    Op dat moment baal je als de bekende stekker, maar als het na die tijd nog mooier is ga je met meer plezier verder, toch?
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan heb je er super veel werk mee gehad als je een deel hebt moeten uit trekken.Maar hij is wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. deze sjaal is prachtig en wat een mooie kleurverloop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Hennie!! En dan bijna 2x gehaakt...moedig!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is die mooi geworden en wat een mooie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige! Veel plezier ermee dit najaar.
    groet, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wanneer durf ik nou ook eens aan zo'n project te beginnen?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen.... Kan je al haken? gr. Hennie

      Verwijderen
  12. mooier dan mooi, gewoon een kunstwerk !! prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi!
    Vooral het kleurverloop is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend geworden! Ik kan me voorstellen dat ie veel gedragen gaat worden! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige omslagdoek. Wel vervelend dat je hem twee keer moest haken. Maar nu kun je hem met veel plezier gaan dragen. Het verlopende garen komt bij deze sjaal zo mooi uit.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook Margaret! Liever 2 keer doen, dan zo'n fout laten zitten. gr. Hennie

      Verwijderen
  16. Hij is echt prachtig geworden en wat een mooi kleurverloop.
    Draag hem met veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig, die bollen hè! Ik had zelf ook een bol gekocht bij het Wolcafé en deze laten liggen tot de vakantie. In Schotland flink zitten haken en 'm thuis afgemaakt (binnenkort op mijn blog). Ik heb het patroon van het Wolcafé gebruikt. Lijkt erg op die van jou zie ik. Ik vind 'm ook heerlijk soepel. Hij had van mij wel ietsje groter mogen zijn. Veel plezier er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb hem ook gehaakt. alleen had ik net niet genoeg om het randje met de picootjes er aan te haken.
    He book nog een bol gekocht met verloop van bordeaux naar oranje. Daar ben ik de poncho mee aan het haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is het een prachtige omslagdoek geworden! En oooh wat balen, dat je hem uit moest halen! Maar op den duur is dat toch het beste en heb je er zo meer plezier van. (Ik spreek uit ervaring. Ben ook goed in uithalen. Ha ha... )

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb ik staan twijfelen bij die mooie bollen bij Wolcafe, na de gezellig workshop....
    Zal ik ook zo'n bol nemen...
    Maar ja, je kan niet alles maken toch ;)
    Compliment voor je mooie omslagdoek!
    En voor je doorzettingsvermogen ;)
    Zo ben ik ook hoor; je blijft de fout anders zelf altijd zien.
    Groetjes
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen