Pagina's

maandag 15 september 2014

slinger

Vorige week ging ik weer eens aan de slag met oude ansichtkaarten. Als eerste ponsde ik heel veel bloemen (je kan maar een voorraadje hebben toch) uit de ansichtkaarten. Het leuke is, dat je gewoon heel veel van zo'n kaart kan gebruiken. De kaart kan misschien in zijn geheel een beetje 'truttig' zijn, maar een klein detail op een bloem is al snel leuk!


Vervolgens ponsde ik uit papier van Flying Tiger nog een heleboel bloemen. De bloemen plakte ik op elkaar vast. Met fluor kleurig garen stikte ik de bloemen op een touwtje zodat je een slinger krijgt. 


Het resultaat is een vrolijke slinger! Of misschien...


...vinden de zwart/wit liefhebbers onder ons, de achterkant nog veel mooier!!


Ik maakte deze slinger voor een 35-jarige bruiloft. Om het 'geld-geven' toch een beetje leuker en persoonlijker te maken!


Op de wit papieren broodzak van de Jumbo stempelde ik de trouwtekst: Bij U schuil ik (Psalm 143 : 9b). 


Met de slinger erbij is het een mooi geheel geworden. 

17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Zo kan je heel veel oude dingen een nieuw leven geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is inderdaad een hele mooie manier om geld te geven. Ik mag aannemen dat het bruidspaar er erg blij mee was?

    Fijne dag!

    X Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd gezellig mooi zo'n met de hand gemaakte bloemenslinger ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof gemaakt en leuk om af te geven zo'n slinger.Net iets anders dan gewoon geld,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, heel mooi geworden!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De slingers zijn super geworden en zo wordt geld geven een heel persoonlijk en leuk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk....ik heb altijd wel kaarten liggen waar van je denkt...zonde om weg te gooien. Ik moet me ook eens zo'n pons aanschaffen.

    Fijne week.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er gezellig uit! Ook de stempels van de Hema? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heel erg mooi uit. Heel leuk om te krijgen zoiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wst een leuke slinger! En een mooi present(je) heb je er zo van gemaakt! Mooi, om zo de trouwtekst toe te passen. En het geponsde labeltje met felicitatie maakt het af. Echt mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sinds ik een ronde pons heb gekocht maak ik ook vaak van die slingers en doe dat dan ook in een leuk zakje ipv een kaart. Deze vorm is ook erg leuk. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ronde pons lijkt mij ook geweldig! Staat nog op mijn verlanglijstje. gr. Hennie

      Verwijderen
  12. Ik heb al eens eerder gemerkt dat je zo'n leuke bloemenpons hebt.
    ahum. waar heb je die vandaan?
    het resultaat is weer geweldig!!

    lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht deze bij de Pipoos. Best een investering, maar wel de aanschaf waard! gr. Hennie

      Verwijderen
  13. Wat een leuk idee!! Dank je wel! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen