Pagina's

vrijdag 19 september 2014

Tweed Zeeman

Na de omslagdoek die ik voor mijzelf haakte, wilde oudste dochter ook graag een omslagdoek/sjaal. Ze zocht zelf een patroon uit: dit patroon. 


Ze kocht voor dit project de mooie Tweed wol van Zeeman. Op Instagram zag ik de wol opeens weer voorbij komen. Het leuke is, dat je dan ook direct even kan informeren hoe de wol haakt en (ook belangrijk) of de wol mooi blijft. Zoals je kunt zien kwam de  Tweed goed uit de test! 


Het is een hele lange sjaal/omslagdoek geworden, waar je heerlijk in weg kunt kruipen! De totale lengte is ruim 2 meter. 


Voor de rand heb ik ervoor gekozen het patroon niet helemaal af te haken, maar te stoppen bij de één na laatste toer. Hierdoor krijg je een mooie gegolfde stevige rand met vasten. 


Het leuke is, dat de omslagdoek op dit moment heerlijk als een soort van decoratieve deken over een stoel gelegd kan worden.

Ik gebruikte 5 bollen Tweed wol van Zeeman: 2 in de lichte en 3 in de donkere kleur. Verder haakte ik op haaknaald 6. Naast de Nederlandse vertaling op het bovengenoemde blog is het handig om de Engelse versie er bij te pakken, deze is terug te vinden bij Ravelry. 

O ja, de wol haakt absoluut lekker!

14 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig! Ik gebruikte de wol al eerder om mee te breien, ook dan is het resultaat heel mooi. Ze zijn alleen bij ons bijna nooit te krijgen, heb zo het idee dat meer mensen het fijn werken vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig ... dochter kiest de kleurtjes ...
    En jij haakt de toch mooie omslagdoek ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar gaat ze nog heel veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook zo dol op deze tweed, je hebt er wat moois van gemaakt!
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, hij is echt super mooi geworden! Fijne wol die tweed :).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is echt heel mooi geworden.
    Bedankt voor de wol tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga morgen eens naar de Zeeman, voelen en kijken. Ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi eindresultaat! En het materiaal is iid oke. Ik gebruikte twee jaar terug precies hetzelfde garen en mijn omslagdoek is nog prachtig.Goed voor jaren draagplezier dus. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is prachtig geworden! Ik heb al vaak met de tweed in mn handen gestaan bij de zeeman...maar nooit gekocht...nu ik deze sjaal zie ben ik om :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi patroon en de kleuren passen goed bij elkaar. Toch maar eens kijken bij de Zeeman bij ons of ze ook Tweed wol verkopen. Tot nu toe alleen acryl garen gespot.
    Fijn weekend.
    Gr. Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ziet er heerlijk warm uit, en inderdaad ook zeer goed bruikbaar als dekentje op een stoel/zetel!

    Prettige zondag,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke warmte zul je daar van hebben straks als het koud is! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen