Pagina's

woensdag 15 oktober 2014

Stonewashed tas

In de vakantie begon ik aan het project 'tas'. Ik gebruikte de mooie bollen Stonewashed van Scheepjeswol. Het basispatroon vond ik via het blog van A Creative Being . Ik heb niet mee gehaakt met de genoemde CAL, maar nam het patroon gewoon mee op vakantie. 


Op het bestaande basispatroon maakte ik mijn eigen patroon! Ik begon met de bodem en haakte een mooie blauwe draad in. 


Vervolgens tekende ik in een ruitjesschrift de zigzag uit. De zigzag werd gehaakt volgens de tapestry (inhaken) methode.


De beschrijving van het gehaakte koord vond ik via het blog van Draad en Praat bij Haakt.nl . Ik gebruikte een dubbele draad om een stevig dik koord te krijgen. Dit maakte het haken wel wat lastig, zeker toen ik te ver was doorgegaan en weer wat mocht uithalen.... Maar goed, je gaat voor het resultaat toch??


De houten kralen heb ik een keer meegenomen van een kringloop. Precies de goede kleur!!


Past mooi bij de (nep) leren hengsels die ik aan de tas maakte. Ik vond deze lap op het Stoffenspektakel en nam een klein stukje mee. Komt vast nog een keer van pas!


En dan als laatste nog een blik in de tas. In de bovenkant zijn ringetjes mee gehaakt om het koord door te halen. Verder zien jullie ook weer mijn eigen label van Nominette . De bodem van de tas voorzag ik overigens van een goede versteviging, zodat de tas ook mooi in vorm blijft bij het gebruik. 

Best een hele klus! Wel o zo blij mee.... 

24 opmerkingen:

  1. Een schitterend gehaakte tas ...
    Met bovendien binnenin een leuk stofje ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Mooie kleuren, leuk patroon, en heel netjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dit is echt een heel mooie tas, Hennie
    super!
    lfs., pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zie je dat het een hele klus was, maar met een mooi resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, mooi zeg! Wat een werk moet dat geweest zijn. Het resultaat is fantastisch! Leuk ook om er een eigen label in te naaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind je zigzag echt heel mooi! Fantastische kleurkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige tas. Hele mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas is het geworden!!
    Super!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw tas is echt mooi geworden. Leuk om een eigen variatie te maken op het patroon van Wink.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooie tas geworden! Via draad en praat... en kwam ik op je leuke blog terecht. Ik ga je volgen :)

    Groetjes,
    Stefanie

    cutedutch.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie tas! Van binnen en van buiten! k hoop alleen dat je garen mooi blijft. Ik heb maaksels gezien van dit prachtige materiaal en die gingen binnen no time pluizen....zo jammer. groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, nou ik hoop natuurlijk, dat dat niet gebeurt!! gr. Hennie

      Verwijderen
  12. Zo mooi... ik zie ook dat je de tas een binnenstof hebt gegeven! Mooi
    En de kralen passen er perfect bij!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap staaltje werk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh echt een tas om trots op te zijn, ik vind hem echt prachtig en die afwerking, zo netjes. ik had hem straks al even gespot op IG. X Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tas! Ben ook zoiets aan het maken maar dan met een iets andere techniek, maar o wat een werk is dat.

    Gr. Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Heel mooi! Dat geloof ik, dat t een hele klus was! Je hebt t ook tot in detail perfect gemaakt! Die iets schuine zigzak is leuk! En een mooie voering. O ja, die blauwe 'stervorm' in de bodem is ook zo mooi! Tsja, ik geloof dat ik nog wel even door kan gaan. Hij is gewoon super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige tas Hennie, een hele klus, geloof ik direct, maar wat
    een mooi resultaat, die zig zag is echt heel erg mooi geworden.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, dat is fantastisch mooi geworden!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag ze al op Instagram, maar hier kan ik ze nog veel beter bewonderen. Echt prachtig gedaan!! Om hééél trots op te zijn, veel plezier ermee! Lekker veel gebruiken hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen