Pagina's

zaterdag 1 november 2014

creatieve vrouwen

Gisteren mocht ik weer meehelpen bij de creatieve vrouwenavond in onze kerk. Met een groep van bijna 40 vrouwen stonden we stil bij het thema 'Er voor gaan' en maakte allemaal een mooie krans


 Natuurlijk ontbrak een kaarsje niet...


 ...en ook het lekkers werd niet overgeslagen!


Verder heel veel materiaal om creatief mee aan de slag te gaan! 


Eerlijk gezegd was ik bijna blij dat ik zelf niet hoefde te kiezen uit zoveel materialen! Samen met de andere dames van de commissie liep ik lekker rond: hier even voor een praatje en daar voor wat hulp of het inschenken van een sapje.  


Dit kon je maken van al deze materialen. Zomaar een voorbeeld, want geen enkele krans werd hetzelfde. Iedereen ging naar huis met haar eigen unieke project!


Aan elke krans werd een label bevestigd met daarop de tekst, passend bij thema van de avond:Verder is voor mij weggelegd de krans van de rechtvaardigheid die de Heere mij op die dag geven zal. Je kunt deze tekst terugvinden in de Bijbel: 2 Timotheüs 4 : 5. 


Met behulp van transferpapier heb ik de tekst op de gescheurde stroken ongebleekte katoen gestreken. Het was een zoektocht naar het spiegelend afdrukken met onze nieuwe printer, maar uiteindelijk is het gelukt!

We mogen met elkaar weer terugkijken op een geslaagde avond!

15 opmerkingen:

  1. Dat zijn geweldige momenten om samen te beleven. Wat een mooie tekst en een leuk idee om dat op deze manier aan de krans te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Gaaf gedaan met die Bijbeltekst op katoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie materialen hebben de dames ter beschikking gehad. Leuk dat je er een fijne avond aan over hebt gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke gezellige avond met een mooie krans als resultaat.Meer moet dat niet zijn,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit! Goed idee met het transferpapier. Heb ik zelf ook in huis, maar gebruik het bijna nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je brengt me op een idee met de teksten op labels. Voor een workshop (met inhoud) is dit zeer geslaagd! De kransen zijn mooi geworden, ik krijg er helemaal zin in om ook aan de slag te gaan. Bedankt voor het delen.

    Fijne avond nog.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi!! Helaas kon ik deze keer niet, maar hoop een volgende keer van wel!

    Gr. Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om zo met elkaar iets moois te maken!
    De tekst is heel mooi gedaan zo met transferpapier, het maakt de krans echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geworden, goed idee ook. Rommel zelf ook met het spiegelen van de tekst, niet in de printer maar in mijn nieuwe laptopprogramma. Zo zonde om daar zoveel tijd mee kwijt te zien.

    groet,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Denk dat ik toch ook eens aan de slag ga met transferpapier..zulke mooie dingen komen er voorbij. Mooie tekst! Het aantal en soorten kransen uit de Bijbel zijn goed om eens bij stil te staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn, met z'n allen zo creatief bezig zijn. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend!!!! Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat jammer dat ik jou super idee van de labels niet eerder zag!, Ik ga dit onthouden voor wie weet een volgende workshop die ik ga geven.

    BeantwoordenVerwijderen