Pagina's

vrijdag 14 november 2014

herfstrok

In mijn kast lag nog een stofje van vorig jaar: een echte herfststof. Aangezien in 2013 de herfst voorbij was voordat ik het stofje kon verwerken, ging ik er nu mee aan de slag. Te leuk om te laten liggen!


De stof is van Stenzo en het gebruikte patroon is het Rokje met elastiek uit het boek Allemaal Rokjes van Mme Zsazsa. 


Nu ging ik bij het maken van het rokje wel weer iets te snel, las niet goed de beschrijving en pakte de verkeerde maat. Voor dit rokje is nl. de bedoeling, dat je een maat groter gebruikt waardoor het rokje gemaakt kan worden zonder rits. Door het elastiek in de taille kan de rok zo aangetrokken worden.  


Gelukkig kwam ik er nog redelijk op tijd achter en het rokje met elastiek werd dus een rokje met RITS en elastiek. Wel een beetje jammer, want het snelle maak-effect van het rokje ging hiermee wel verloren. 


Ik maakte in de rok (babyrib kan zo lekker omhoog kruipen tijdens het dragen) een voeringrokje van een fleurig geruite stof die ik nog had liggen. Natuurlijk ook weer met een mooi randje aan beide rokken. Dat vind ik toch altijd zo leuk om uit te zoeken en er aan te zetten!


Verder maakt een label van Nominette de rok weer compleet. Deze herfst draagt jongste dochter haar echte herfstrok en in de winter kan deze stof ook nog wel! 

8 opmerkingen:

  1. Ja, dat is leuk. Met elastiek is altijd makkelijk. Doe ik ook altijd. Past ook altijd op die manier.

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi rokje bij is het geworden. Daar is je dochter vast blij mee.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel origineel rokje ...
    Het stofje vind ik zo leuk ...
    Schitterend als je zelf kleren kan naaien ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi rokje is het geworden! Die zal wel veel gedragen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In eerste instantie dacht ik dat ie voor jouw was ook erg leuk maar ke daochtr zal blij zijn ,hele leuke stof en ook de combi van stoffen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal leuk Hennie, zo vrolijk die herfstkleur en dat mooie patroontje erop, ze zal hem met veel plezier dragen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is schattig geworden Hennie! En een lekker en leuk stofje he, ik heb ook nog zoiets op de plank liggen!

    Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow wat een leuk rokje! Och zoiets kan toch alle seizoenen gedragen worden. Geweldige afwerking met die biesband! En die binnenkant!
    Kwam net hier omdat ik zag dat je de retro stofjes had gewonnen bij Janina, gefeliciteerd! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen