Pagina's

maandag 24 november 2014

tas

Vorige week maakte ik een tasje, gebaseerd op de tas die ik al eerder maakte. Kijk even in dit blogbericht, daar vind je ook de link terug naar het basispatroon van Sew Natural. Ongeveer op dezelfde manier maakte ik deze tas. Wel paste ik de afmetingen aan, zodat het een tas werd voor een klein meisje. 


Ook bij deze tas hing ik een slingertje op! De stofjes komen uit de voorraad. Ontzettend leuk om stoffen, die eigenlijk niet zoveel met elkaar te maken hebben, toch samen te voegen tot één geheel. Mijn ervaring is, dat er dan ook veel kan!


De knopen komen bijna allemaal uit een knopendoos, die ik vond bij de kringloop. 


Aan de binnenkant (en ook bij de hengsels) gebruikte ik een stof die gekocht is in een franse kringloopwinkel. Verder maakt een roze paspel de hengels af. Ook zette ik het Kreamade label van Nominette in de tas. 


Met behulp van transferpapier streek ik mijn naam en de naam van mijn blog op een label van ongebleekt katoen. Natuurlijk met aan de achterkant nog weer een fleurige stof!

Wat een plezier om zo'n tasje in elkaar te zetten!!

19 opmerkingen:

  1. En een plezier om naar te kijken...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas, top idee van zo'n slingertje!
    groet,Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verzonnen ,zo met die slinger erop,je kiest vaak alles in dezelfde tint,maar zo zie je dat dit super leuk geworden is!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk toch als je zo goed overweg kan met de naaimachine ...
    Ik vind het een super toffe tas ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is hij leuk zeg, met al die fleurige vlaggetjes erop is het een blikvanger geworden.
    Leuk met eigen label!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gemaakt en extra leuk met die kringloop knopen!! Dus een beetje kringloopgeluk met iets nieuws en samen heel mooi passend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi die tas en dat slingertje.
    Lekker vintage :)
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee, die slinger. En de knopen doen het helemaal! Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf je eigen label :) Mag ook wel met zo'n mooie collectie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Ik zou daar zelf ook nog graag mee rondlopen! Super met die slinger! Leuk je labeltje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tas uit het andere blogbericht (zie link hierboven) is van mij! Dus ik loop zelf ook met zo'n feestelijke tas rond. gr. Hennie

      Verwijderen
  11. Oh wow wat een leuke tas en zo laat je meteen zien dat je zelfs nog wat leuks kan met de kleinste lapjes stof! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen