Pagina's

vrijdag 9 januari 2015

Lennie Flennerie Iron on

Voor dit project werkte ik weer met de mooie producten van Lennie Flennerie. Ik was heel benieuwd of de 'Iron on' ook goed plakt op grove dekenstof. En jawel hoor, even strijken en het zit vast (heel erg vast). Kijk maar even mee... 


Is deze uil niet té leuk?? De ogen, poten en het neusje plakte ik met behulp van 'Iron on' op de stof. Zelfs de (nep)leren neus laat zich goed verwerken met 'Iron on'. 


Lieve (of wijze?) ogen...


...en een knuffeldikke buik. Zoals je ziet worden de geplakte delen stof niet meer vast gestikt (de stof rafelt niet en blijft echt goed zitten)


Op de achterkant van de knuffel kwam mijn label van Nominette


Dit smaakt naar meer! De deken kreeg ik overigens van een lieve vriendin, stoffen vond ik bijna allemaal in kringloopwinkels, knopen voor de ogen ook weer uit de voorraad. Het patroon van de knuffel kocht ik op het Stoffenspektakel bij Stoffendienst.

Wil je meer lezen/weten over Lennie Flennerie? Kijk dan even op dit blog of facebook

19 opmerkingen:

  1. Dat lijkt mij heel handig materiaal om mee te werken en het resultaat is mooi geworden. Wat een leuke uil is het geworden!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad super handig materiaal Marijke! gr. Hennie

      Verwijderen
  2. Oh, wat een leukerd/lieverd! Heel mooi gemaakt! Ik heb dat patroontje ook gekocht, maar het ligt nog ongebruikt in de kast.

    Handig materiaal, die Iron on. Is dat net zoiets als vlisofix? Ik had nog nooit van Lennie Flennerie gehoord...

    Groetjes Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Iron on is te vergelijken met vlisofix, maar heeft wel als grote voordeel dat je niet hoeft na te stikken. Iets wat met vlisofix weer wel nodig is. Lennie Flennerie is spik splinter nieuw! Kijk maar eens op facebook, want er zijn nog meer handige en leuke dingen van. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat het naar meer smaakt, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb net het Iron on geprobeerd met organza. Ik had toen wel even de strijkboutreiniger nodig, haha. Je uil is erg leuk geworden!.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me voorstellen! Had je er wel stof tussen gelegd? Ik leg over m'n project een oude zakdoek en dan gaat de strijkbout er pas op. gr. Hennie

      Verwijderen
  5. Woe, wat een leuke uil! En een mooie mix van de stoere dekenstof en de retro-lapjes. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die uil is kei leuk geworden. En stiekem ben ik ook wel nieuwsgierig naar dat tovermiddel. Ik ga snel eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet te vinden in de winkel, maar hou het in de gaten: Coming soon!! gr. Hennie

      Verwijderen
  7. Super leuke i
    uil geworden,en wat een super spul is dat zeg!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt heel fijn en gemakkelijk te verwerken Esther! gr. Hennie

      Verwijderen
  8. Wat een leuke uil. Dit lijkt me handig spul om allerlei leuke dingen mee te doen. Dank je voor de tip.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet verkrijgbaar in de winkel, maar coming soon... gr. Hennie

      Verwijderen
  9. Wat een stoere uil! Hij ziet er mooi uit, wat een super materiaal dat Iron on ☺️
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemaal ideetjes in mijn hoofd Corine! Zo leuk! gr. Hennie

      Verwijderen
  10. Ik vind het echt een super uil. De stofkeuze is ook zo geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen