Pagina's

maandag 26 januari 2015

portemonneetje en Lennie Flennerie

Heb je al gereageerd op de leuke give away van Lennie Flennerie? In dit bericht op mijn blog vind je alle info om kans te maken op een enorm mooi pakket van Lennie Flennerie. 

Dit keer ging ik zelf aan de slag met de mooie stoffen en bandjes van Lennie Flennerie en liet ik mijn naaimachine aan de kant staan. Je kunt nl. al knippend en plakkend met de materialen aan de slag en allerlei leuke dingen maken. Maak bijv. zo'n klein portemonneetje, kijk je mee?


Nodig voor dit project:
  • stof Lennie Flennerie
  • leuk bandje Lennie Flennerie
  • stick on Lennie Flennerie
  • colour pad Lennie Flennerie
  • schaar en evt. rolmes
  • stanleymes
  • verdwijnstift
  • tools taggy tags Lennie Flennerie
  • knoop
Op deze site kan je alle producten terugvinden van Lennie Flennerie. 


Als eerste neem je op een papier het klepje over van de taggy tag en hier teken je zelf een dubbele rechthoek onder ter grootte van de gewenste maat van het portemonneetje. Aan weerskanten van de klep teken je aan het patroon een centimeter extra. 

Je kiest twee leuke stoffen en een kleur colour pad. Alle drie knip je ruim uit rond je getekende patroon. 


Vervolgens verwijder je 1 laag van de colour pad, hier plak je de buitenstof op. Met verdwijnstift neem je het patroontje over op de stof. Daarna knip je het patroon alleen op de twee lange rechte zijkanten uit. Je hebt nu een rechthoekig lapje stof verstevigd met colour pad. Het klepje doe je nog niets mee. 

Voor de binnenstof vouw je de extra centimeter aan het papieren patroon aan weerskanten naar binnen. Trek deze lijnen over de hele lengte van je stoffen lapje over en knip dit vervolgens uit (of gebruik je rolmes). Je hebt nu ook voor de binnenkant een rechthoekige lap stof, het klepje is nog niet geknipt!


Verwijder de andere laag papier van de colour pad en plak vervolgens het lapje van de binnenstof netjes in het midden op de colour pad. Je ziet nu dat er aan weerskanten een plakstrook ontstaat van colour pad van 1 cm. breed. Knip de rest van het patroon uit. Aangezien je nu pas het klepje knipt, worden alle drie de lagen mooi gelijk. 

Aan de zijkant voegde ik nog een stukje van het leuke band toe van Lennie Flennerie. Ik plakte dit met de goede kant op de plakstrook van de colour pad, daarna knipte ik een klein stukje stick on. De stick on plakte ik op de binnenkant van het bandje en na het weghalen van het tweede papierlaagje kan je het bandje zo dicht vouwen en zit het vast. 


 Vouw vervolgens de rechthoek netjes in het midden om en plak het portemonneetje op de zijranden vast. 


Daarna is het wel erg leuk om nog wat versiering toe te voegen. Ik gebruikte de figuurtjes van de tool taggy tag en nam wat bloemetjes over op de stick on. Van de stick on verwijder je 1 papierlaagje en je plakt de bloem op de verkeerde kant van de stof. Daarna knip je de bloem uit en haal je het volgende papierlaagje weg. Je bloem is klaar om op het portemonneetje te plakken. 


Versier zo even verder en dan is het tijd voor het toevoegen van de knoopsluiting. Met verdwijnstift tekende ik een lijntje, lengte van de doorsnede van de knoop. Vervolgens sneed ik dit voorzichtig met een stanleymes open. Daarna heb ik met naald en draad de knoop op het portemonneetje gezet. 


Nog even een blik op de zijkant van het portemonneetje. Zie je dat mooie oranje lijntje van de colour pad? Voegt toch wel iets toe, vind je niet?

Dus... nog niet meegedaan aan de give away? Snel kijken, dan kan jij ook aan de slag!

Blog Lennie Flennerie, kijk even hier.
Facebook Lennie Flennerie klik hier

17 opmerkingen:

  1. Leuk spul en zóveel mogelijkheden zie ik voorbij komen...Heb meegedaan met de give away, dus wie weet :)
    Echt een leuk hebbedingetje heb je er van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk zo'n portemonneetje ...
    Toffe stofjes heb je gebruikt ...
    Mooi modelletje ook ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stoffen zijn ook van Lennie Flennerie, mooi op elkaar afgestemd en toch allemaal weer anders. gr. Hennie

      Verwijderen
  3. Wat is dat goed gelukt, echt perfect voor een kinderfeestje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor het delen!! Ziet er allemaal super uit!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LEUK! En een goede tutorial, heel duidelijk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig portemonneetje, duidelijke tutorial heb je gemaakt! Leuk om met kinderen te doen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor. Ik wilde ook al een klein portemonneetje maken. Dit is perfect! Is de Tools taggy tags een stencil van LF?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt! Als je de link volgt die ik heb weergegeven onder de lijst met benodigdheden dan kom je op de site van Lennie Flennerie. Hier staat heel overzichtelijk wat er allemaal verkrijgbaar is, met de bijbehorende namen van de tools. gr. Hennie

      Verwijderen
  8. Erg leuk Hennie! Ik heb ook meegedaan met de give-away.
    Het lijkt mij wel verslavend, klopt dat?
    Gr. Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad erg leuk om mee te werken. Er zijn zoveel mogelijkheden! Dus ja, je bent voorlopig niet klaar met knutselen... gr. Hennie

      Verwijderen
  9. Wat ontzettend leuk zeg! Mooie uitleg heb je gemaakt met de foto's!

    Gr. Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt heel erg mooi!!!
    Het oranje lijntje is inderdaad wel een tof accent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Hennie, ik ben 1 van de nieuwe leden van het LF team en ben ff aan het gluren op je blog. Wat een leuke dingen heb je gemaakt en wat een super duidelijke tutorial. Hier heb ik meteen weer wat inspiratie opgedaan, dank je wel. ;-)
    Groetjes van Yvonne
    www.madebyvon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen