Pagina's

woensdag 14 januari 2015

zomaar

...een super simpele D.I.Y. 


Wat heb je nodig?

  • glazen pot (pot van de appelmoes of zo)
  • touw
  • leuke stickers
  • evt. oude knopen
  • schaar of papiersnijder
  • lineaal
  • wit papier


Snij of knip een rechthoekig stuk papier ter hoogte van de binnenkant van de pot. Zorg dat het papier net onder het randje valt. Ik heb eerst even een proef papiertje gemaakt uit een simpel wit A-4 vel. Vervolgens sneed ik het mooie papier op de juiste maat. Ik gebruikte handgeschept wit papier, ooit een keer gekocht bij Ikea. 


Vervolgens plak je ongeveer in het midden van de strook een sticker. Dit stickervel is van Toffe Madammen en vond ik in de winkel van Juffrouw Saartje in Gouda. 


Maak een rolletje van het papier en laat dit in de glazen pot zakken. 


Laat het rolletje los: het papier vult de pot mooi op. 


Kies een knoop uit je voorraad en bevestig deze met  touw om de pot. 


Alleen touw is natuurlijk ook leuk! 


En je ziet het: heel eenvoudig heb je een super mooie glazen pot!


Zet er alle rondslingerende pennen in of...


...geef het cadeau met een stukje voorjaar! 


Ik heb de bolletjes uit het plastic potje gehaald en zoveel mogelijk grond verwijderd (anders past het niet in de pot). Vervolgens laat je de blauwe druifjes in een boterhamzakje in de glazen pot zakken. Het is een beetje jammer als het papier nat en vies wordt... 

Veel plezier met deze super gemakkelijke en hele snelle D.I.Y.!!

9 opmerkingen: