Pagina's

woensdag 21 januari 2015

zomaar

...vond ik deze week in een doos op zolder dit mooi vestje weer terug. 


Het vestje is voor mij zomaar heel waardevol. Ooit gebreid door mijn moeder voor onze oudste dochter. Oudste dochter heeft het als kleine baby heel veel gedragen! Het vestje functioneerde zo ongeveer als haar jas. 


Onderaan het vestje een mooi open gewerkt randje. Volgens mij heeft mijn moeder dit vestje zonder patroontje gebreid. Ik had mijn wensen precies aan haar doorgegeven: wit en met een randje. En dat werd het dus...


Bijna 19 jaar geleden werd dit vestje gebreid en gedragen. Nu heeft het zomaar een plekje gekregen in de woonkamer, herinneringen.... 

14 opmerkingen:

  1. Dit is mooi gemaakt,blijvende herinnering.Dat hartje is heel leuk erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar, het fijne gevoel als je zoiets moois weer tegenkomt. Heerlijk, al die herinneringen.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi die herinneringen...ik heb ook van die vestjes...kan er geen afstand van doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snoezige vestje vol herinneringen. Mooi om in de kamer op te hangen en lekker even bij weg te dromen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets mag nooit meer weg!!! Prachtig, liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig vestje! Een heel mooie herinnering aan de babytijd van je oudste, maar (vooral) ook aan je lieve moeder. Elke keer als je over haar schrijft, voel ik jouw gemis... Wat zal er veel door je heen gegaan zijn toen je het vestje weer zag. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat is echt een prachtig erfstuk! Geniet ervan,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ongelooflijk dat dat alweer bijna 19 jaar is geleden...
    Staat erg lief, zo aan je kast!
    lfs., pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze herinneringen zijn heel mooi en te kostbaar voor jou om zomaar in een doos te stoppen, het is prachtig.

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, Hennie, zo iets te vinden!! Een dag vol herinneringen zou het mij geven!
    En je hebt groot gelijk dat je het in de kamer hangt of legt...
    Het is trouwens heel netjes en gelijkmatig gebreid zeg!
    Ik geloof dat ze het vroeger netter leerden dan wij of onze kinderen...
    Het ziet er zo lief uit met dat randje!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn gevoel om dat zomaar terug te vinden, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het verhaal achter het vestje, maakt het nog eens zo prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen