Pagina's

dinsdag 10 februari 2015

pannenlappen

Ik haakte deze super vrolijke pannenlappen:


Zomaar van allemaal restjes die ik nog in huis had liggen. Bij de éne pannenlap liet ik de kleuren verlopen van licht naar donker. Bij de andere precies andersom. 


Alle granny squares werden voor het in elkaar zetten geblockt. Ook de grote granny voor de achterkant. Heb je in eerste instantie allemaal rommelige vierkantjes, na het blocken zijn ze perfect!


De basis voor deze pannenlappen is een patroon uit het boek Hippe haakwerkjes


Afwijkend van het originele patroon, koos ik ervoor om voor de achterkant een grote granny te haken. Blij met m'n nieuwe fleurige pannenlappen!

Ook blij ben ik met de nieuwe volgers. Gezellig, weet je welkom op mijn blog! 

21 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vrolijke pannenlappen!!
    Dat zal leuk staan bij jou in de keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koken met zo'n vrolijk gekleurde pannenlappen ...
    wordt nu een heel feestelijk gebeuren ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Ze zien er lekker vrolijk uit. Veel plezier er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk!
    En leuk dat je ze dagelijks gaat gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke, vrolijke pannenlappen. Goed idee om een grote granny voor de achterkant te gebruiken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi en vrolijk geworden!
    Bij jou in de keuken is het al lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker vrolijk! Zag ze op IG al voorbij komen. Heel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leuk zijn ze!! Mooi werkje straks voor op de camping. Moet nog nieuwe pannenlappen in de caravan.
    Liefs,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt zo leuk en fleurig. Hoe doe je dat toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg leuk gemaakt Hennie, lekker vrolijk. Leuk om deze te gebruiken bij het pannenafgieten ;)
    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk vrolijke pannenlappen. Je kunt er nooit genoeg van hebben! Ik heb ze een x met de bobbelsteek gemaakt en toen konden ze zelfs enkel...lees: lekker snel klaar dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk geworden! Lekker fleurig!
    En weer een boek voor mijn verlanglijst! Ziet er leuk uit!

    gr. Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze echt heel gaaf!! Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn erg leuk geworden. Ik hou van de vrolijke kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi geworden je pannenlappen met vrolijke kleurtjes!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze mooi geworden,bijna te mooi om te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn die super mooi geworden. Je hebt me geïnspireerd, ik wil namelijk al een tijdje pannenlappen voor mijn moeder maken, maar het komt er niet van. Erg leuk bedacht zeg :-)

    groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn erg mooi geworden Hennie!
    Lekker frisse kleuren, heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen