Pagina's

vrijdag 20 februari 2015

wintersjaal

Opeens is het dan stil op mijn blog, raak ik de computer niet aan en bestaat je wereld uit: zakdoeken, neusspray, bank hangen en een beetje haken. Zo zag mijn week er uit! 

Op de valreep voor de voorjaarsvakantie dan toch nog even een berichtje over de wintersjaal...


Het duurde even voor ik dit patroon door had en daarbij deed ik ook nog eens allerlei projectjes tussen door. Op die manier moet je je telkens weer verdiepen in de beschrijving. Maar goed, nu dan toch af!



Het is de wintersjaal uit het mooie boek Puur haken van Crejjtion. Ik gebruikte de fijne Tweed wol van Zeeman en haakte met haaknaald 6. Aangezien ik niet zo heel erg groot ben, was het voor mij voldoende om het patroon 6 keer te herhalen (in plaats van 8). 



Als extraatje voegde ik een randje toe, gebaseerd op de beschrijving van Wolplein en gehaakt door Haken bij Saar en Mien. Ik paste het randje wel wat aan, zodat het mooi paste bij mijn sjaal. 



Als laatste naaide ik op de achterkant van de sjaal mijn eigen label van Nominette. Tja en dan voel je deze week gewoon het voorjaar al in de lucht en is eindelijk mijn wintersjaal af...

Via bloglovin zijn er weer nieuwe volgers van mijn blog. Gezellig, weet je welkom!

Aangezien de kids een weekje vrij zijn zal het ook volgende week rustig zijn op mijn blog. Geniet van jullie week!

13 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm prachtig! En fijn dat je weer beter bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie sjaal en je kan hem vast nog gebruiken want het is nog gene lente hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend dat je de griep had, was hardnekkig! Ik vind je sjaal echt prachtig geworden, hele mooie kleur. Daar zul je vast heel veel plezier van hebben. Fijn weekend, Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap. Hopelijk zijn alle gezondheidsklachten weer snel voorbij. De sjaal is prachtig. Het is een heerlijk patroon om te haken. Ook voor mij was 6x het patroon genoeg. Mooi zo met het tweed garen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap Hennie!
    Mooie sjaal, ik vind het patroon lijken op een ichtusvis als ik de eerste foto zie...
    lfs., pl.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gemaakt! Mooie, warme kleuren.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeee die js gaaf geworden...dan maak je wel de blits buiten...wauw.....fijne vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sjaal! Veel beterschap gewenst en maak er een gezellige week van. Hier zit het er alweer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is weer wat minder weer, dus je zult vast nog wel genieten van je mooie sjaal. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geworden! De franjes heb je mooi gemaakt! Veel plezier van de sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt wel gebreid! Mooi hoor! En fijn dat het weer beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe voel je je nou? Die sjaal is echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen